litt av en dag

Å plante 2 opalplommetre var sikkert lurt med det amme ,men når begge trærne bugner over ende,ja da kan en lure på hvorfor en ikke plantet bare et tre :))

Det er fortsatt mer der ute,men jeg har tatt det jeg kan makte,så får vi no se hvem som spiser resten hi hi .

Med to baljer i går og to store fulle bøtter i dag så blir det litt,en balje gav jeg vekk,ja en bøtte gav jeg også vekk,men fortsatt hadde jeg en stor jobb forran meg i dag ,og nå er jeg fint ferdige

jeg og svigermor tok oss først en tur på butikken,vi trengte gummistrikk til norgesglassene,vel heime lærer hun meg å hermetisere plommer,hun har vist meg det før ,men siden jeg ikke bruker å hermetisere frukt måtte hun vise meg det på nytt hi hi

ja jøje meg ,det er mye i år

kjøpte en megastor krukke på butikken i dag hi hi ,den rommer nok en god kilo med plommer ,det får bli servering ved et familieselskap 🙂

når det var tomt for norgesglass kokt jeg en porsjon sylte også,men så var der ikke flere glass,da ble litt puttet i fryseren og resten gikk rett i saftkokeren

saft er en fin måte å få bruke opp masse frukt og bær og hjemmelaget saft er best synes jeg

mange spennende saftflasker her i heimen hi hi

men som sagt nå er jeg ferdige med plommer andre får spise resten i trærne,for denne damen her har ikke plass til mer :))

Etter en slik dag er det godt å sette seg ned og nyte en liten smakebit på årets plommer på glass,mmmmmmm jeg trenger ikke si mere

mmmmm,det var godt kan ikke nekte for det hi hi

da jeg kjøpte den store krukken til plommer i dag ,kjøpte jeg en annen til soppen jeg plukket på søndag

dette blir en gave :)) kjekt å gi når en får en sånn koselig gaveønske hi hi :)) men no skal jeg slappe av resten av kvelden,for denne kroppen er helt ferdige i dag :))

35 kommentarer

Siste innlegg