Bispen

God morgen.Ja da var hverdagen her etter en fantastisk helg,vi tok bobilen og reiste på tur og som dere nå hvet bor vi slik til att vi har mange flotte områder ganske nerme oss :))

Vi kjørte til Hornindal og svingte av til Stranda,der tok vi fergen over og kjørte til Valldalen,Der ble vi enige om å kjøre opp på trollstigen,på veien var vi enige om att dagen skulle nyttes til en fjelltur,vi såg etter turmuligheter på veien opp,og etterhvert stoppet vi ved en parkeringsplass,skiftet til turklede og trakket i vei,vi viste jo ikke hvor stien førte oss ,men vi var enige om att det var ingen skam å snu om turen ikke var noe for oss.

det var bitande kalde vind her,så vi tok på både ullbukser og ulltrøyer,og gikk i vei

vi gikk ikke langt for det såg ut som att denne stien bare fulgte en bein linje langs bilveien,og sånn kalde vind var ikke denne råsen noe for oss så vi snur temmelig fort

vi kjører videre,hutrer litt og jeg beundrer noen som telter utenfor langsmed veien :)) så var vi oppe ved butikken og resturangen på Trollstigen,vi parkerer og ser noen gå over veien ,det er en turvei som går oppover,skal vi ta den veien ? ja vi gjør det og på ny starter vi på en ny rås,rett opp denne gangen

Bispevatnet blir målet vårt ,Bispen,Kongen og Dronningen er navnet på tre fjelltopper ,men dei turane er for dei viderekomne og etter å ha snakket med en som hadde vært der før så burde en ikke være høgderedd om en gikk opp på dei fjelltoppane :))

Vel vi trakker oss oppover,og det er som sagt rett opp

oppover det går,det er nokså bratt og det tar ikke lange stunder før lagene med varme klede må av

her ser vi Bispen i det fjerne

jadda noen steg er høge,og med vonde hofter er det ikke bare bare hi hi ,men fruen går på hun

vi nermer oss målet,her ser vi også Bispen i det fjerne

så nådde vi målet vårt,ve er oppe ved Bispevatnet,og du for en fantastisk flott skue det var her oppe,vi skriver oss inn i boka men trakker videre innover mot isbreen

Bispevatnet og fjelltoppen Bispen i forrkant,om det er Kongen bak er jeg ikke sikker på,men jammen var det mange som gikk helt opp på toppen av Bispen da

så var vi ved enden ,snøen ligger her,og for alle som er glad i stein var dette et eldorado med dei vakreste steiner

vakre fjellroser klamrer seg fast her oppe mellom stein

åja vi koste oss,her oppe var det godt å være

vi begir oss på tilbaketuren

jeg nyter det

jeg har lyst til å plukke kreklinger,verdens beste gele lager du av rå kreklingsaft og gelantinplater :))

vi er nede igjen,hiver fra oss sekkane i bobilen og rusler ut til utsiktpunktet,vi kjører ikke trollstigen,men utsikten ville vi ha :)) her ser dere resturangen som er bygget her oppe ,den ligger vakkert til

skjønner ikke greia med å kaste mynter i vannet,men nå har dei begynnt å gjøre det her oppe i fjellet også

så er vi ute vedutsikten,og det er like fantastisk hver gang jeg opplever den flotte utsikten her

det var en fantastisk flott lørdag,slitne men på en god måte ,turen går tilbake til Valldalen,der legger vi oss inn på en campingplass,vi lager oss litt middag før vi rusler en tur gjennom sentrum og rundt Muritunet ,det blir mørkt og vi roer ned i bobilen,gleder meg allerede til søndagen for da er det nye eventyr ,det får dere se seinere i dag ))