2 fluer i en smekk

jepp i dag er det valg,jeg tok sykkelen og syklet dei 2 kilometerane det er til Bjørke,der låste jeg sykkelen og spaserte opp til valglokalet og avgav min stemme.Men no er det jo slik att det er en fin turvei langsmed elven ,litt vått i gresset så jeg var litt tvilande om jeg skulle gå den,jeg valgte bilveien opp til valglokala,ville ikke komme dit våt på beine

men da jeg skulle hjem gikk jeg turveien,ikke farlig om jeg ble våt på beina når jeg skulle hjem igjen

jeg hadde nemlig en plan,når jeg alikavel var på denne siden av tunellen ville jeg se etter sopp i et par granskoger som jeg paserer og nå som jeg hvet hva en kremle er så var jeg spendt på om det alikavel kunne være matsopp i en skog som jeg ikke har funnet sopp i før

ja hvorfor ikke slå to fluer i en smekk når det alikavel ikke er en omvei,bilveien går langs elven til venstre ser den bare ikke bak trea :))

jeg hadde med en liten soppose på turen,den har nesten blitt en fast innventar når jeg går ut hi hi og jeg fant masse god matsopp jeg .Kremlene til venstre er oppspist,dei kom i en omelett som jeg bød gjestane som var her i kveld,og den ble godt likt :)) piggsoppen til høgre hadde vi til middag i dag

jeg stekte piggsoppen,i grønnsakshagen min har jeg kvitløk,jeg sette noen fedd i jorden og det har vokset lange gress på dem,jeg hentet en og kuttet opp både rot og det grønne og lot det få steke ilag med piggsoppen,jeg saltet og peppret før jeg til slutt hadde matfløte over og lot det få koke inn ilag med soppen

denne soppstuingen serverte jeg til stekt laks i dag

jeg hentet grønnkål ute i hagen,forvellet den og kokte noen gulrøtter,laks egenproduserte poteter 🙂 jepp sette 10 poteter i jorda og hentet opp en full vaskebøtte hi hi  og piggsoppstuing,middagen ble smakfull den :))

spennende å prøve sopp på nye måter :))

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg