Søndag og ny dag i fjellet i vente

det er søndag,og jammen sov jeg godt etter lørdagens topptur :)) vi bestemmer oss for en litt mindre fjelltur på søndag,men jammen ble det en ny topptur :)) ikke like høgt oppe som lørdag,men høgt nok til en fantastisk utsikt og opplevelse

tureen starter ikke langt fra hytta til svoger og svigerinne,men vi kjører opp til en parkeringsplass og går rett ut i en vakker natur

dagen i dag var fargerik ,det måtte bare nytes

etter en kaffepause med noe godt å bite i fortsetter turen

vi når toppen,vi er på liafjell i Vågå komune,det er vakkert

vi vandrer til en annen vei ned igjen ,her oppe kunne jeg gått lenge for det var så vakkert

nedstigningen begynner ,men her går en gjerne ikke sant 🙂

vel nede fra fjellet må vi rusle litt på en grusvei,jeg oppdager to sopp jeg ikke har sett før,må stoppe og ta bilde og se under hatten,det er piggsopp,det er noen her som er like,så dette kan være en furuskjellpiggsopp eller en besk storpigg,den er ikke giftig ,men uspiselig da den er besk,men det var artig å oppleve den da 🙂 følget mitt har ruslet litt forran meg,jeg rasker på da jeg blir var en bevegelse,oi oi ,jeg roper på folket mitt og ber dem vente,for dette dyret ville ikke jeg gå ilag med alene

lite ante jeg att slike kyr gikk der i samme området som vi gikk,den var svær,rolig ja og ruslet forran oss før den svingte av veien og rautet etter resten av flokken,jeg var glad da vi kunne gå ut grinda og lukke den bak oss hi hi

det var en nydelig dag,en uforglemmelig helg og jeg sitter igjen med opplevelser jeg ikke kunne drømme om før helgen begynte :))

20 kommentarer

Siste innlegg