Dønnfoss

da vi kom over gamle Strynefjellet kjørte vi videre til Sjåk komune og havnet på Dønnfoss en spesiell og vakker campingplass som ligger fint i terrenget mellom vakre furutrær

campingplassen ligger der bak det brune huset,dette er et populært sted for alle som elsker å plukke tyttebær,det er mye tyttebær i disse fjellene  🙂

vi kom frem midt på dag,så vi fikk ordnet oss med en plass og lagde oss middag før vi kledde oss om og gikk på tur

vi var ikke ute etter tyttebær,tanken var helt fjærn da vi kjørte hjemmefra,men helt uten att jeg merket det snek det seg en liten pose seg med i lommen min hi hi

og jeg lot meg friste 🙂 godt det ikke var mange bærene å finne hi hi for jeg har både nok og for mye i fryseren,men en liten kilo plukket vi ,for fersk trollkrem fristet ,og jeg hadde tross alt bare en liten pose i lommen 🙂

å som jeg koser meg i disse herlige skogane mellom furutrær

varmt,og lunt her inne i skogen

vi kom over mange lyse røde fine bær,jeg var ikke sikker på hva det var så vi lot dem være,men jeg ser nå i boka mi att det er teiebær ,den er spiselig og gir fin saft,sylte ,gele ,krydderdram osv :))))))ja ja vi kan ikke plukke alt lell hi hi

det går mot kveld,jeg tenker litt på elgjakta ,jeg respekterer att jegerne skal få litt ro i fjella når dei jakter,hvet ikke om den jakten er i gang,men vi tusler uansett nedover igjen ,en litt annen rute ned enn den vi gikk oppover

vi er nede fra skogen og har en fin grusvei å gå på resten av turen ned igjen til campingen

kvelden gikk til tvtitting og strikking for min del og etter en god natt våknet vi til en vakker morgen ,vi kunne se lyset i det fjerne og bud om nok en fin dag

vi hadde en lang og rolig morgen,koste oss godt ,,men da tiden kom til att vi kjørte videre gledet jeg meg,for vi hadde nye fine opplevelser i vente

vi har kost oss her på campingen

denne koslige sitteplassen er ved resepsjonen ,dei gjør alt for att camperne skal hygge seg her :))

Vi kjører bilen på vei hjemover,men vi har en tur i vente før vi er hjemme

men den turen må dere vente med til i kveld 🙂 i dag er det strikkekafe og jeg vurderer å sykle siden vi har blå himmel og sol i vente 🙂 ønsker dere en nydelig fin dag

 

24 kommentarer

Siste innlegg