en koselig høstdag

Dagen  dag startet med 12+ og delvis skyet ,ikke sol men tørt og fint

jeg kledde meg for en liten skogstur

nede på hovedveien var det oppsett vegastikker,dei kom på plass i går,men vi venter ikke snø dette år gjør vi vel :))

det er litt bratt i skogen så jeg fikk dagens morsjon hvor jeg ble svett,men nå var det ikke antydning til sopp å se lengre,så den sesongen er over for i år og det er helt ok 🙂

på vei ned igjen lyste det noe kvitt litt lengre ned,jeg måtte se hva det var

 

en kjuke og hadde den ikke vokst på et tre hadde jeg nesten trodd det var en bolledeig :)) myk og fin i konsistensen ,det er masse vakkert i skogen

på vei hjemover igjen bestemmer jeg meg for å prøve fiskelykken,så jeg tar fiskestange i naustet og prøver,men etter 4 kast blir jeg lei,for det napper ikke engang 🙂 dermed rusler jeg bare hjem igjen.

Har ikke før kommet inn døra før telefonen ringer,ei venninne lurte på å ta en tur 🙂 og det var jo kjempekoselig,jeg rekker å hive ihop en smuldrepai med epler,og fløte hadde jeg også så det pisket jeg,kaken rakk å bli lunken når venninna mi dukket opp,og når hun kom ringte ei til,og det er alltid plass til flere :))

Så det ble en svært trivelig ettermiddag med 2 venninner på besøk,kaken falt i smak og vi hygget oss med strikk og prat.

Medan dei satt her begynte det å regne og det regner fortsatt,sånn er det,jammen godt jeg gikk tidlig morgentur :))

ønsker dere en fortsatt fin ettermiddag,her koser jeg meg videre med småstrikk

23 kommentarer

Siste innlegg