tømte drivhuset

Da har jeg tømt drivhuset,jeg var innom for å sjekke og fikk se att 2 paprika var i ferd med å råtne,da er det bare å høste inn alt ,for nå modnes det ikke mer der ute

grønne paprika smaker godt,så det er ingen katastrofe att dei ikke rakk å bli røde

heller grønne enn råtne da,nå skar jeg bort det dårlige så er resten like sprø og fin 🙂

noen ble veldig store

og noen fikk en merkelig fasong,men det er jo bare sjarmerande

nesten alle tomater rakk å bli modne,og innen vi har spist dei som er modne så har nok noen av dei grønne rukket å modne inne 🙂

og jammen ble det store tomater,disse er kommet til fra frø jeg tok vare på for et par år siden da jeg kjøpte en tomat i butikken

en tur innom grønnsakshagen ble det,jeg har jo kjempemasse grønnkål der ute

i går fikk jeg bladet lev landlig i postkassen,der var det oppskrift på grønnkålsuppe,den måtte prøvast

jeg skulle ha 2 fedd kvitløk,det har jeg ikke men i sommer hadde jeg en kvitløk som spirte,jeg puttet fedda i jorda og nå har jeg kvitløkgress som jeg brukte som erstatning for kvitløksfedd :))

å du verden denne suppen var himmelsk god :))

oppskrift vil jeg dele,den stod som sagt i magasinet lev landlig 🙂

2 fedd kvitløk

1 gul løk (2 sjarlottløk)

2 potet 200 g grønnkål,jeg tok en hel bukett 🙂

1-2 grønnsaksbuljong

6 dl vann

1 liten boks kokosmelk

salt og pepper

fres løk litt fres videre med potet og grønnkål,tilsett resten og kok til det er mørt,kjøres i blender eller bruk stavmikser som jeg gjorde og nyt,denne blir nok laget mange ganger ,for dette var ufattelig godt 🙂

jeg har fått i hus dei fleste pelargonia,noen står igjen ,men det blir nok for dem også 🙂

 

22 kommentarer

Siste innlegg