en liten bukse

da var nok en liten bukse ferdige,denne gangen strikket jeg i str 0-3 mnd  og garnet jeg har brukt er bambino

bambino er et blandingsgarn av bomull og bambus passer fint til en liten sommerbaby :)) og denne lyse lette gulfargen bør gå fint til både jente og gutt .

Buksen er ikke dampet ennå ,men det blir 🙂

her har det vist kommet ring på det vesle settborde ser jeg ( får finne frem litt sandpapir og se om det lar seg fikse )

ellers har jeg vasket heimen,støvsuget og hatt ut alle tepper,det er fortsatt opplett hos oss men det blåser.Jeg hadde planer om å ikke gjøre mer etter husvasken,men jeg har en mann som vil ha svart hyllebærgløgg,og siden bæra var modne nå ute i treet tok jeg og plukket inn resten som fuglene ikke hadde pist 🙂 nå har vi flere slike trær ute i et beite men dei skal småfuglane få kose seg med :))

varm gløgg av svarthyll er vidunderkur mot forkjølelse

oppskrift

1 kg svarthyll

1 liter vann

1 kg sukker

jeg hadde 1.5 kilo av alt ,først koker en opp vann og bær,når det har saftet seg siler en og koker opp saften igjen med sukker,la det koke 10 min,jeg liker litt kryddersmak på denne og lar en hel kanelstang et par hele stjerneanis og noen hele nelikkspiker koke med :)) så er det bare å nyte ,ca halv kopp saft og halv kopp saft 🙂

resten fylles opp i små flasker

0,33 l akkurat passe mengde til å sette i fryseren for kvelskos når kulden kommer krypande,)

ha en fin kveld

22 kommentarer

Siste innlegg