historie

er jeg gammel ? jeg har iallefall vært med på en stor utvikling siden jeg kom til verden.Som jentunge hadde vi 1 øre,2 øre 5 øre 10 øre 25 øre 50 øre og 1 kr,i dag har vi bare 1 kr .

Som voksen giftet jeg meg inn i en gård,og da det var vår tur til å overta kjørte vi dyrene opp på setra i en kuvogn,3 stk kunne vi ta i gangen,etterhvert bestilte alle bønder slakteribilen som hentet og kjørte alle dyrene på en runde,kuvogna brukte vi videre her nede på gården,ungdyrene skulle jo også ut på beite 🙂 jeg stod oppe i kuvogna mang en gang ilag med dyrene jeg,men nå er det ikke lengre dyr på gården,ikke på setra vår heller,men minnene har vi kuvogna også,den står ute og er en del av historien fra en tid som var 🙂

kuvogna er i ferd med å gå i ett med naturen,egentlig burde den stått inne så den ikke går til grunne,men neimen om jeg hvet om den tåler å bli flyttet på eg ,den står der og minner om en tid som var,en historie og jeg har vært en del av den historien :))

denne muren er også historie,nå har ikke jeg vært med på den ferden,men det har min mann :)) det gikk en vei opp her mellom 2 steingarder,i dag er det skogen som rår ,men historien er der

på gården her har vi ikke bare en låve,men 2 for min mann kjøpte en nabogård i tillegg til den vi hadde,på den tid trengte vi ekstra for så det var greit å ha,) så fulgte det med en gammel låve,skikkelig gammel,inni denne låven står innredningene som dei gjorde for helt sikkert snart 100 år siden :)) ikke hvet jeg men det var iaalefall en tid langt før vi var tiltenkte

jeg liker historien,det gamle att det viser oss en tid som var,dette er tanker jeg fikk i dag da jeg gikk tur,det var regn og det blåste no er det opplett og vindstille ,jeg besøkte ei granne ,det var koselig,jeg har hatt en fin dag ,nå skal jeg kose meg med strikketøy :))ha en fin dag da

18 kommentarer

Siste innlegg