lefser til jul

ja jeg har takke,den bruker jeg til sveler og flatbrød,men i sommer kjøpte vi en utstikker til mørlefse,da må en jo lage mørlefser også :)) prøvde en porsjon her om dagen,dei ble fløffy og gode,men litt seeige å kjevle ut,i dag lagde jeg en ny deig med mindre mel i,dt var som en drøm :)) ai ai og så myke da :=)

hos oss får disse bein å gå på :=)

tynnlefser hadde jeg planer om å kjøpe ferdig,men du dei er dyre,så på noen i går men det ble ikke kjøpt.

I natt kom blogginnlegget til Kjersti Sandnes for meg (minmatgaleverden ) enkle lefser med semulegryn,så da jeg stod opp i dag var det rett inn på bloggen hennes og lese en gang til,hun lover att dei er enkle å kjevle ut :)) og jeg lar meg friste

og en to tre og svoshhhhhhh ,på 1 ,5 time hadde jeg 10 leiver ferdigstekte og smurte

lefser med semulegryn,å så deilige,og når Kjersti sier dei er enkle å kjevle ,ja så var dei virkelig enkle å kjevle også :)) så nå har jeg lefser til jul 🙂 kjøkkenet er vasket og ryddet,kleda som en bruker mellom lefsene er på vask og jeg skal kvile beina litt :=) ønsker dere en nydelig fin dag

20 kommentarer

Siste innlegg