julehjem

god morgen .

Ja her i heimen er jeg klar for en uke julehygge,heimen er pyntet til jul og kanskje dere vil bli med innom en liten tur :=)

sjenken er julepyntet med nissemor og nissefar og noen nissebarn og her fylles det opp med masse frukt og julegodter 🙂

krystallkrukken med lokk er en arv vi hadde med oss fra Amerika når vi flyttet til Norge

jeg liker julepyntede vinduer,her sitter julemusa og dingler med beina,eneste mus i heimen som slipper å gå i fellen

ballene er oasiskuler som jeg har fylt med bøkehams tett i tett

tradisjonen tro står julekrybben på vitrineskapet.Englene som henger i krybben fikk jeg med presten,han hadde vært på tur til et av landene der Jesus skal ha vandret,og da han kom hjem fikk alle fremøtte i kirken en engel hver når vi gikk hjem fra gudstenesten

siden vi kjøpte nytt juletre som ikke er så stort kom jeg til att girlanderne vart for tykke og dominerande,så i går byttet jeg dem ut med perlesnorer ,det ble straks mye bedre 🙂

strikkekurven står fremme i julen også :=) tenker det er greit jeg

denne duken er en gardin jeg kjøpte for ca 34 år siden,jeg kjøpte i metervare of sydde bare en søm på hver side,den er like fin i dag og er den jeg liker på salingborde ved tven ,ja det er her jeg nyter morgenkaffen  🙂

i kveld skal jeg på julekonsert,jeg skal spasere dit :=) ja for her har naboen som er pianist gjort om løda til en konserthus,et stort rom hvor konserter blir avholdt,han skal få på plass omkledningsrom og toaletter etterhvert og nede i fjøsen skal det bli overnattingsplasser etterhvert også,jeg synes det er veldig koselig 🙂 men det er i kveld,nå skal jeg koke hjortekjøtt,men det skal jeg skrive om litt senere i dag,ønsker dere en fin dag

28 kommentarer

Siste innlegg