kaldt ute varmt inne

ut er det kaldt,men når det er kaldt er det også klart og fint,her fortsetter det deilige juleværet vi har vært velsignet med siden julekvelden .En tur ut,ja jeg skal bli flink til å gå tur hver dag igjen,droppa jo ut på det i desember.Dagens tur gikk rundt garden

det er fortsatt is på veiene men i dag var jeg godt skodd,hadde skikkelige piggsko på.

Jeg hadde planer om å gå på fuglejakt,nå sier min mann att da må jeg gå med mindre fargerike klede eller så skremmer jeg bort alle fuglane :=) så i dag var fruen ikledd svart

ja med unntak for pannebande som var blått,det får no være en grense for kor svart en kan være hi hi ,tror dere jeg såg fugler da ? nei ikke her oppe iallefall det var dørgande stille

men vakkert,ja det var det

siden jeg ikke såg noen fugler og alikavel var øvst oppe i bygda besøkte jeg like godt ei granne og da jeg takket for meg og skulle rusle ned igjen var hagen hennes full av småfugler 🙂 dei var ikke så lette å ta bilder av for dei likte seg godt midt inni trekruna ,men et par fikk jeg da knipset

en vakker rødstrupe

og en liten gjerdesmett,får være fornøgde med disse to,men der var mange arter

Etter en tur ute i kulden smakte det godt med en varmende suppe,går dere inn på bloggen til Kjersti ,min matgaleverden så finner dere oppskriften

spizy gullrotsuppe,

gullrot,løk,kvitløk,ckili,ingefærot og buljong ,en kunne også ha i stangselleri,det var det eneste jeg mangla,men i fryseren hadde jeg forvellet brennesle og tok det med istedenfor

Kjerti hadde en vakker orange suppe,min ble grønn siden jeg brukte en hel neve med brennesle,men den varmet godt og smakte helt nydelig og akkurat passe spizy :=)

nå har jeg fyrt opp i peisen og har planer om å strikke bittelitt,ha en fin kveld da

26 kommentarer

Siste innlegg