kamuflasje

Nok en dag kledde jeg meg i svart,en kamuflasje med tanke på å få noen fine fuglebilder :=) ikke nok med det,men jeg var godt skodd også for her er det skikkelig holkeis

is på veien da er det bare en ting som gjelder

skikkelige piggsko og det har jeg,så her gikk jeg trygt og godt

Småfuglane glimret med sitt fravær i dag også når jeg gikk tur,merkelig når jeg var så godt kamuflert,jeg tittet opp

jeg går gamleveien balk tunellen,vel vi fikk tunell av en grunn,steinras det er mye ur her men i kulden går det bra,litt verre ved stor temperaturskifte,da velger jeg helst en annen turvei

så ser jeg den andre veien,der er fjorden og mye vakkert å kvile øyene på

vakre orekongler

Finnes ser vi på den andre siden,og oppe i dalen der ligger hytta vår ,skal prøve å være flinkere å ta turen opp dit når det blir sommer

men så ser jeg bevegelser i vannet og fokuset retter seg ned

en siland,den har jeg aldrig fått et godt bilde av

to silender

en hel flokk med silender svømte langs fjøra

dei svømte forran meg hele veien hjem,men da jeg kom hjem ble jeg oppdaget hi hi og på en to og tre så var dei vekk

da jeg kom opp igjen gikk jeg bak fjøsen og der fanget jeg da noen småfugler på film,lett var det ikke for dei satt gjerne inni trekruna eller så flakset dei hele tiden

mange søte blåmeis

en grønnfink

en kjøttmeis og en liten løvmeis

jeg såg gråsisik også men fikk ikke bilde av den,sånn er det,men jeg begynner å lure på om kamuflasjen min har noe for seg,har iallefall ikke sett virkning ennå  :=)

da jeg var vel inne ringer telefonen,ei venninne som lurte på om jeg tok imot besøk :=) og det gjør jeg jo,så to venninner kom kort tid etterpå,det ble en veldig trivelig dag :=)

22 kommentarer

Siste innlegg