småfugler

i dag tok jeg med kamera ut,ja akkurat det er jo ikke noe nytt :=) jeg hadde et ærend hos et par naboer,fikk sagt det jeg skulle til første nabo før jeg trakket opp bakkane til neste granne,der gikk jeg inn og fikk kaffe og kransekake .Vi satt på kjøkkenet og tittet ut vinduet,det yrte av fugler,så kom jeg på kamera,jeg kunne jo knipse gjennom vinduet hi hi ,jeg hentet kamera som han i gangen og både jeg og grannen ble litt ivrige,her kommer en bildeserie av noen ,ikke alle arter for det var flere arter jeg ikke rakk å ta bilder av

jeg aner ikke hviken den til venstre er,men det er enten en granmeis eller en løvmeis det hvet jeg,og til høgre en gråsisik

gråsisik hann,egentlig feil navn for denne er jo vakker rosa

hoa har også en fin rød panne,men ikke rosa bryst

så dukket det opp flere dompapper,den røde er såklart mannen og den grå hoa,sånn er det i fugleriket

vel jeg takker for meg og rusler hjem igjen

vi er velsignet med et aldeles nydelig vær

en liten tur bak løda,det vrimler av fugler her også,det var denne meisen da,mulig det er løvmeis

kjøttmeis og blåmeis deler på matfatet

jeg sliter med å få klare bilder,jeg zoomer en god del og fuglene står så lite iro ,dermed må jeg trykke fort og det er ikke alltid med hell hva klare bilder angår,men pytt synes eg fikk mange fine fugler på bilde i dag og du verden for mengder det er med fugler ute nå,det vrimler ,å det er så koselig hi hi

25 kommentarer

Siste innlegg