småstrikk

God morgen.Ute herjer vinden verre enn verst,mon tro om det er dette som kalles vind i storm styrke ? det er 5+ og opplett og takk for det,hvor lenge det varer vil tiden vise for det meldes regn,og regn med denne vinden høres ikke godt ut.

Det er mandag og strikkekafe,først etter jul,og joda jeg kommer nok til å gå,bare å ta på termodressen og gå gjennom tunellen ,så det går fint :=)

Jeg strikker litt innimellom her hjemme også ,ikke alt som blir som jeg tenker,en vest jeg ville lage rekte jeg opp 3 ganger før jeg gav opp,så gikk jeg for en genser,måtte rekke opp den også for jeg hadde brukt for tykke pinner,nå ser det greit ut så genseren skal nok bli ferdige.

buksene som er knebukser er ferdige,mangler strikk i liv og nederst på beina,strømpene er altfor små så det må strikkes nye,så får lillemor disse til dukken sin  :=) genseren har fått rygg men mangler fronten og ermene så blir den også ferdige.

Når jeg balet slik med å få til noe som passet sammen her,ja for dette antrekket er noe jeg har kommet på selv,så blir jeg litt lei og begynte på noe helt annet

en liten genser i tynn lin,et nydeligt garn som er en blanding av lin og bomull,lett og myk og garantert deilig til en liten sommerbaby

jeg tenkte den ville passe til den vesle bomullsbuksen jeg kjøpte,genseren er litt vidde på ,og med et lite belte i livet blir dette en liten vikinginnspirert bekledning skulle jeg mene.Må lage noen sko/sokker til og gjerne en hue også ,tynne myke lette plagg,og jeg overdriver ikke :=)

ha en fin dag da

18 kommentarer

Siste innlegg