vind

i dag har det vært en dag med kraftig vind,jeg mener det må kalles vind med storm i kastene,det ble strikkekafe,jeg kom meg ned på hovedveien og jeg kom meg inn i tunellen,men enkelt var det ikke ,måtte stoppe og ta sjøbein et par ganger

i tunnelen er det fint å gå,omtrent ingen biler,2 paserte meg i dag,fortau å gå på og helt vindstille,da jeg kom ut på den andre enden blåste det verre enn verst,glad var jeg derfor når samboeren til en av damene stoppet og tilbød seg å kjøre meg siste biten,det sparte meg for 20 minuts gange i vinden :=)

en skulle tro det var stusselig å trakke 2 kilometer i tunell,men neida veien er så fint pyntet att det var fint å kvile øynene på veien

ikke hvet jeg hvem det er som har dekorert veien,men slik ser den ut gjennom hele tunellen :=)

Da vi satt og hygget oss med strikketøy og prat kom det noen kraftige vindtak,parkeringsplassen var isbelagt og plutselig flyttet to av bilane seg,2 damer spratt opp og gikk ut og reddet bilane sine,roen senket seg,vi hygget oss videre,så kom en ny vinskast,en 3 bil ville ta en svingom og eieren var raskere enn rask ut for å berge den,vi avsluttet litt tidligere enn normalt før det endte gale,heldigvis for meg var ei granne der og jeg fikk bil hjem til døren,nå får vi bare håpe att vinden snart løyer for dette er ikke noe hyggelig i det hele tatt,men godt å være inne i hus da :=)

16 kommentarer
    1. Uff..hørtes ut som skikkelig storm i kastene hos dere ja..her blåste det også friskt i dag..men ikke såå mye som hos dere..Kraftige krefter når biler flytter seg…skjønner at det var is..men allikevel..skummelt… Her regnet det is krystaller…og det pisket i ansiktet…ikke noe utedag i dag.. .Så koselig du kom deg litt ut..og at du fikk kjøre hjem… ha en god kveld i stormen!

    2. Hei Connie, men om du har hatt dårlig vær i dag, så var det sikkert litt deilig å få en liten tur ut likevel og bonus å få skyss resten, og ser jeg du har fått deg noen helt fantastiske turer siden sist, fått strikket masse fint babytøy og tatt masse flotte bilder. Det er deilig å lese om turene dine. Skulle så gjerne vært med deg på tur 🙂 Sier aldri nei til tur. Kan iallefall ikke huske det har skjedd..

    3. solliv: ja med denne kraftige vinden kombinert med is her og der var jeg takknemlig for å få skyss 🙂 tunellen vår et en god tunell med ikke så altfor stor trafikk,det kan gå timer mellom hver gang en bil kjører gjennom,så den egner seg veldig godt til å spasere tur gjennom

    4. fjellgeitbundingen: takk snille deg :=) det ble tur i dag også ja og det ble over 10 000 skritt så jeg er fornøgde med dagen jeg,ja nå har jeg vært flink og kommet meg ut hver dag,og vil prøve å få det til hver dag videre også,men blåser det ille i morgen også,ja da holder jeg meg inne for ute er det nesten skummelt nå .Hadde vært hyggelig å gå tur ilag med deg,desverre har jeg ikke mange å gå turer med her inne hvor jeg bor,så jeg må som regel gå alene om jeg vil eller ikke

    5. Dere har nok hatt storm, kanskje meir i kasta. Var mye snakk om de sterke vindkasta som kunne bli enda sterkare enn storm. Her slapp vi unna det værste, ingen tvil om det. Hadde noen av vindkasta, men ellers ikkje meir enn kuling. Uff, har meir enn nok med meldingane. Eg må beundre dere damene som møtes på strikkekafé når været er slik. Idag er det stille i været her, håper det ha roa seg hos dere og.

    6. natheless: ja jeg var glad da grannen dukket opp og jeg viste jeg fikk skyss hjem igjen :=)
      tunellen er ikke gammel,og den ble laget for å trygge oss som bor inst inne i fjorden,så den er vår ja :=) og siden det ikke er så mange som kjører der til daglig er det en trygg tunell å gå gjennom.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg