et koselig møte

i dag måtte jeg ut og gå en tur,to dager inne går ikke :=) ei granne var også ute og gikk så vi slo følge med hverandre på turen.3.5+ ute men fy for en kalde vind,vinden gjorde isen som ligger igjen rundt om ennå glattere så her gjalt det å se hvor en trakka .

Da vi gikk oppover bakkane såg jeg noe grått lenger borte på marka,kamera hang rundt halsen så jeg kunne zoome inn og knipse

det var en gråtrost,jeg har ikke sett den her i vinter,men nå dukker den opp igjen,litt koselig det da

vi rusler videre,men da vi kom til veiskille tok vi farvel jeg og grannen,jeg hadde et foto oppdrag og grannen skulle mate geitene sine

jeg går rundt garden,da jeg gikk nedover såg jeg en bevegelse i et tre

en stjertmeis,jeg holder pusten og titter rundt meg,og jammen står jeg forran en hel liten flokk,det dumme med denne fugler er att den overhode ikke står i ro,det er nær umulig å ta et bilde,og plutselig er dei langt forran meg,jeg tørr å snu meg mot den retningen fuglene fløy,jeg ser og ser og der ser jeg noen bevegelser på marka,dei er små dei er kvite og nesten i ett med naturen men jeg fikk da noen på bilde om enn ikke så klare for jammen måtte jheg zoome langt

det var et koselig møte,det er 3 gang jeg ser dem i vinter og det er mange av dem i flokken,men som sagt ,disse står ikke stille ,dei flakser omtrent hele tiden,ser du dem må du bare stå stille og nyte synet :=)

18 kommentarer

Siste innlegg