helt ekte

jeg strikker sitteunderlag og garnet er helt ekte :=) ekte og hjemmelaget

jeg har nemlig noen nøster med ullgarn,ullgarn som er klippet,kardet spunnet og farget av min manns bestemor og ulla kommer fra sauer som var på gården her for 3 generasjoner siden :=)

Det lukter sau,sånn skikkelig ekte ull :=) og en kjenner fettet på fingrane

3.5 nøste brukte jeg ,80 masker på pinne nr 5 så var jeg klar for å tove

jeg tovet på strykefritt program 40 grader,det var ikke rare tovingen,så den gikk i vaskemaskina en gang til,denne gang på koke og kulørvask  40 grader

ikke så mye mere tovet men litt,dermed ble det en riktig så stor og god sitteunderlag og du den ble myk og god,for utgangspunktet før toving var hardt og litt stikkete,nå er det bare mykt og deilig :=)

jeg er i gang med nr 2 men med 20 masker mindre på pinnen,tenker det blir bra eg og så kjekt å kunne benytte det hjemmelagde garnet som har ligget i utrolig mange år nå :=)

18 kommentarer

Siste innlegg