restegarn

når en strikker så blir det som regel en del restegarn,og over tid hoper det seg opp,et år samlet vi masse restegarn vi damer som treffes på strikkekafe,vi ble enige om å strikke lapper som et fellesprosjekt og sette sammen til lappeteppe,det ble tre slike tepper som vi gav til 3 forskjellige basarer i bygda.

Nå var det ennå litt garn i restebeholdningen og mandag var det ei som begynte på sokker,det skal være marknad i mars og en trenger tombolagevinster.

Jeg og grannen ble enige om å treffes denne uken for å finne garn som kunne gå til foten på et par av brota som ble strikket,så i dag tok jeg spaserturen dit og vi strikket og hygget oss et par timer i dag

et fellesprosjekt dette også,grannen strikket bråta og jeg har nå overtatt og strikker hæl og fot,så blir det tombolagevinst ,og det er flere sokker som blir strikket

da jeg skulle hjem ville jeg gå rundt garden,og grannen gikk der ilag med meg,ute snør det med lette fjon såpass at det ble litt lysere ute

det er ikke minusgrader så det er fint å gå tur,ikke så mye trakk som i går men jeg har vært aktiv her hjemme så livstilsendringen er i gang,mindre tid på rumpen  :=)

ellers har jeg strikket to små luer av restegarn,disse skal være gave til et par små i sommer,den lyse er til ei lita tulle på 3 år

og da ville jeg pynte luen med noe annet enn en dusk,her heklet jeg en blomst som jeg sydde fast i toppen og heklet en lang snor hvor jeg festet en heklet sommerfugl i ene enden og blost i den andre enden :=) håper den faller i smak,den mørke er til en baby på et halvt år,da ble det snor under haken og ikke noe som gnager når den lille ligger .

Jeg fikk lyst å strikke noe litt større igjen også og er i gang med en lys sommerkofte til meg selv

strikkes i lerke et helårsgarn som er en blanding av ull og bomull  :=)

dagen har vært fin og nå skal jeg kose meg med litt mer strikk til kvelden :=) ønsker dere en fin kveld

26 kommentarer

Siste innlegg