for en dag

i dag hadde jeg planer om å prøve meg på noen glutenfrie rundstykker,jeg hadde mel liggande og alt det andre jeg trengte til oppskriften,lite ante jeg att det skulle gi meg en hel arbeidsdag.

Vel rundstykkene ble fine dei

jeg delte en i to

hadde jeg ikke bakt dem selv ville jeg trodd det var bakt med vanlig hvetemel,myke og veldig gode,så disse blir nok et fast innslag i heimen her no :=) oppskriften gav ca 18 stk og det tok ikke hele dagen å bake dem,men det var noe annet jeg oppdaget da jeg skulle hente mel i skapet,melmøll og hjelpes for et arbeid,møll,pupper og larver i hele skapet min ,uææææææææ,alt ble tatt ut,skapet ble vasket,8leste etterpå att det anbefales å støvsuge) 3 bærenett kastet jeg ,jeg leser att det ikke er nødvendig,det holder å ta bort pupper og lasver,men seriøst det fristet ikke meg.

Krysser fingrane for att jeg fikk bort alt,og nå har jeg hatt det meste i plastbokser med tette lokk eller i glass med skrulokk,et par melposer som ble friskmeldt er i pose,men jeg tok ingen kjangser så all grov mel ble brukt i dag,jeg bakte 10 grovbrød ,så nå er skapet tom for bakemel,så krysser jeg fingrane for att jeg slipper å få slik utøy i hus flere ganger.

nå har jeg iallefall brød en stund til min mann,selv skal jeg styre mest mulig unna vanlig brødbakst,så må nok mikse i hop mel glutenfritt melblanding :=)

I morgen drar jeg tidlig ut av huset,skal til byen for å ta MR av ankel,så jeg vil få ønske dere alle en fin dag i morgen

24 kommentarer

Siste innlegg