glutenfrie rundstykker

jeg ble spurt om oppskrift på rundstykkene jeg bakte i går,så her kommer det

 

50 g gjær

2 1/2 dl melk ev.laktosefri melk

2 1/2 dl vann

1 1/2 ss fiberhusk

1/2 dl olivenolje  -den glemte eg hi hi

2 ts salt

1 ss sukker

1 egg

1 dl pofiber

ca. 600 g glutenfri  melmiks

Ha gjær i en bolle varm melken og rør inn gjæren,tilsett fiberhusk og la svelle 10 minutt

ha i resten av ingrediensane og elt i 5 minutt,jeg brukte maskin

la deigen heve 40 min tildekket

del deigen i ca 17-18 emner lag passe lange pølser som klappes litt flate på bakebrettet,la heve 40 min til

pensle med egg ,om du ønsker det kan en nå strø på med frø/ valmue

stekes ca 15-17 min på 225 grader

neste gang skal jeg huske på oljen =) men det gikk fint uten også så det var ingen krise

og her tenker jeg att en kan leke seg litt og tilføre forskjellige frø om en ønsker det i deigen

14 kommentarer

Siste innlegg