i dag er det VÅTT

God morgen,ja i dag er det vått etter dager og uker med nydelig blå himmel og solskinn,noe måtte jo vi også få,og medan jeg sitter her så blir det nesten verre og verre ute

da jeg la meg i går hadde det lagt seg et fint lite teppe med nysnø,i dag regner det sidelengs

det er rett og slett ufyselig ute,da mener jeg skikkelig ufyselig.

Når en bor her under høge fjell ja da er det farer forbundet med slikt vær på denne tid av året,nemlig fonnfare,ikke akkurat her husene står men om vi beveger oss mellom grendene her .

Da jeg reiste meg for å se ut gikk dagens første fonn og den gikk på fjorden

fonna gikk på fjorden,her går jeg ofte tur men ikke i slikt vær,nå har det kommet 3 fonnoverbygd på dette strekket,men som regel går en fonn eller flere utenfor disse overbyggene,så trygt er det ikke å gå her når været er som nå.

Det er mandag og mandag er strikkekafe dag,ja jeg har overhode ikke planer om å spasere den turen i dag,om grannen min har planer om å ta turen i dag kan det være att jeg ber om haik,vi får se,det er først kl 12.

Nå skal jeg bare kose meg med strikketøyet mitt her hjemme og nyte varmen inne medan uværet herjer ute

julegaver til neste jul strikkes nå i fargeglade farger,koser meg med restegarnstrikking så får vær vere vær ute ,ha en fin dag da

22 kommentarer

Siste innlegg