ERLERIE

dei gamle sier vi skal ha 3 erlerier før vinteren slipper taket for godt og vi kan nyte våren til fulle,i dag våknet vi til en skikkelig erlerie,og av det jeg har skjønt er dette den andre ,så da har vi bare en til i vente da skal vi tro på det som har blitt fortalt i generasjoner tilbake i tid.

En erlerie er snøfall på senvinteren der dagene går over til vår  :=)

ja slik ser dagen ut hos meg i dag.

Jeg måtte sette ut bossdunken i dag,da så jeg att det var liv i plommetreet mitt

mange kjøttmeiser som hadde lyst på kokkosnøtt til frokost

nå var det ikke bare kjøttmeiser som besøkte meg,om dere ser nederst på bilde så titter en litt mer forsiktig pippipp frem,men den fløy da jeg åpnet døren

nå fløy den ikke så veldig langt bort da,en liten rødstrupe :=) den gjemte seg i enn palle som stod inntil veggen

medan jeg satt her og funderte på hva dagen skulle bring kom svigermor innom,ja hun skulle bortover med bilen ,jeg var rask å bestemme meg og heiv meg med på tur :=)

vi tok en tur innom en garnbutikk,det er alltid noe som frister så også i dag

dette er noe med det mykeste garn jeg har kjent,dyrt var det men så var det håndlaget ,det er fair trade,rettferdig handel :=) kan godt støtte dem litt eg ,det er 75 % merinoull og 25 % polyamid,det er tynt 405 mpr 100 gram ,skal nok bli noe mykt og godt til prinsen vi venter i mai :=)

kjøpte fair trade te også skal nyte en deilig kopp etter middagen,og jammen fikk jeg min 3 kopp i green gate også,men det får dere se i morgen,nå bør eg sett på middagen

20 kommentarer

Siste innlegg