når dagene blir vonde

god morgen.

Jeg sitter og lurer på hvor mye en skal skrive her på blogg,men trenger det egentlig bare å være om solskinnsdager ? nei egentlig ikke .

I går skrev jeg att jeg hadde en ræva dag,sannheten er att jeg har hatt flere ræva dager,men tirsdag og onsdag var værst. hvorfor er dagene slik nå ? jeg er ensom,jeg er alene hjemme og jeg hater det.Her på bygda er det vakkert,men hva hjelper det om en er ensom i det vakre da ? nå tenker jeg att følelsene mine er ekstra sårbare siden jeg ikke hadde et godt møte med min far sist søndag,jeg likte overhode ikke opplevelsen jeg hadde da vi besøkte ham,det var så ille att jeg la inn en klage,det nyttet for det ble satt igang strakstiltak med en gang :=) og jeg skal nok passe på att min pappa får det han har rett på selv om han sitter på heim og ikke kan snakke ,for det kan jeg.

Alene på bygda,mann og svigermor er også borte(kommer igjen i kveld) det føles som om eg er på en øde øy uten muligheter til å komme ut av den øya,jeg hører bare min egen pust,jeg ser den vakre naturen,dei flotte fjella og den fine fjorden,men jeg trenger noe mer enn det.

I dag tar jeg bussen bortover,jeg har planer om å tilbringe dagen med yngste datter,nå går hun hjemme på siste måned før fødsel,så skal jeg skjemme meg selv bort litt på shopping,bukse og topp står på ønskelisten,jeg har planer om å gi meg en god dag for det trenger jeg nå,for denne uken har rett og slett vært helt ræva :=)

dagen blir like vakker som denne lille sola på bilde,det er blå himmel ute,0- nå men det blir opp mot 16 + når sola dukker opp og i solveggen kryper nok temperaturen til godt over 20+,jeg er iført t-skjorte,det blir litt kjøligt å vente på bussen men det overlever jeg nok:=) håper dere alle får en fin dag.

30 kommentarer
    1. Uff da. Det var vondt å lese. Men du har helt rett.det er ikke bare solskinnsdager og det er vel litt av problemet med sosiale medier..vi viser frem det beste. Når det er slik er det smart å gjøre noe hyggelig og jeg håper du får en fin dag hos datteren din. Vit at du er en flott dame med veldig mange gode kvaliteter. Det kan jeg trygt si for jeg har fulgt deg lenge nå og møtt deg personlig. Stor trøsteklem fra meg…

    2. Ja slike dager kjenner jeg til 🙂
      Bra du sier fra så far din får det bedre. Man kan av og til lure på hva som skjer på sjukeheimen med de eldre……………………….. jeg hadde vonde dager når pappa havnet der. Og er glad han fikk sine siste dager på VOlda sykehus. Man må si ifra!
      Håper på gode dager Connie 🙂 Du skulle kjørt bil du og kommet utover så kunne vi tatt oss en fjelltur eller bare sludret over kaffe 🙂 Siste fridagen min nå og jeg skal på tre nattevakter. Prøver noe nytt for ryggen min – med å bare jobbe natt 🙂
      Stor klem til deg <3

    3. Huff kjære du, leit å lese at dette har vært en dårlig uke, men viktig også at man ikke pynter på sannheten. Jeg mener i alle fall det at vi alle har dårlige dager iblant, og hvorfor skal man da si at joda, alt er så bra atte, når det faktisk ikke er sånn?
      Jeg har jo selv skrevet om mine dårlige dager. Synes det er litt greit å få frem 🙂
      Ønsker deg en koselig dag på shopping og med datteren din 🙂 Det løfter nok humøret og ensomhetsfølelsen vil fordufte. Og så kommer kvelden, og de andre kommer hjem <3
      Sol og glede, det er hva vi må få nå 🙂

    4. Uff…så trasig å høre..men kjenner meg veldig igjen i det du skriver…Alt ligger til rette for å ha det bra..men….sånn er ikke livet alltid! Alle har vi våre nedturer…så du er nok der nå..også er du snart oppe igjen! Håper livet snur og du får fine dager….Barnebarn på vei…ting ordner seg med far, og sola kommer så du kan ordne litt ute i hagen…Men føler med deg, og er litt der selv om dagen…Kaller det vårdepresjonen min…noe som kommer hver vår..Når alle sprudler og er så glad..ja da går jeg ned i dalen..Alt som må ordnes, alt som må fikses…også har jeg ikke ork…Livet er ikke for amatører…..Håper du får en flott dag hos datter i dag! og jeg skal ut å se på ny bobil! Vi vil unne oss litt luksus på våre gamle dager..tror vi…for jeg slet i påsken med vond seng og vondt å sitte….Blir spennende…og et lite lyspunkt..kanskje….Langer over en stoooor klem til deg Connie! Måtte dagen din bli flott!

    5. De fleste av oss påvirkes av det som vi opplever rundt oss. Med å bli sårbare eller glade. Det var bra du fikk sagt i fra om det du så ikke var bra i henhold til din far. Vi vil så gjerne de vi er glade i skal ha det bra (andre også, for den del).
      Bra du skal på besøk hos datteren din i dag. Møte folk og se andre ting. Kanskje finner du deg noe fint. Skjønner du ikke har hatt gode dager, for noen er ikke det. Og jeg syns det er bra en kan skrive om dem også. For slik er livet. Noen ganger veldig bra, andre ganger tunge og de fleste dagene er i midt i. Håper du er gjennom det tunge for denne gangen. Du er svært flink til å aktivisere deg. Det er skikkelig artig å lese om det du går i gang med. Du gleder mange. Ønsker deg en nydelig dag. Klem<3

    6. Jeg synes det er helt greit å si at man har det litt ræva i blant. Særlig når man som deg er en person som stort sett fokuserer på det positive. Bra at du fikk sagt fra om faren din og at det ble tatt tak i det!! Jeg tror du gjør det beste du kan gjøre ved å sette deg på bussen og finne på noe i stedet for å sitte hjemme og kjenne på stussligheta. Rett og slett gi deg sjøl en god dag. Hadde det ikke vært for jobben så hadde jeg også vært mye alene. Nå utover synes jeg alt er mye enklere, for det er begynner å bli lyse kvelder og bedre kjøreforhold. I helga har jeg invitert damer fra den ene kvinnegruppa hit. Så skal jeg trolig ta en Oslo-tur igjen snart! Noe av det jeg finner på koster penger, men så tenker jeg at jeg også må LEVE og lage meg livskvalitet sjøl om jeg er alene! Det skjer ikke noe om vi bare sitter på ræva og depper! En go’klæm skar du få frå meg å! Her skinn sola. Snart skal jeg på jobb, men så er det tre dager fri!! 😀

    7. Her på blogg kan nok mange oppfatte at alt er ok, men jammen kan det storme rundt oss. Føler med deg og er glad du tar en tur sammen med datteren din idag. Lurt å glede seg selv og andre. Noen ganger føler man seg maktesløs over livet. Ikke lett med syke slektnigner heller. Men vi har rett til å klage når ikke ting er som de skal. Jeg klager sjelden, men i går måtte jeg skrive et brev for å få orden på sakene. Heldigvis ble det rask reaksjon, så det hjelper å si ifra. Håper du finner igjen deg selv og kan glede deg over våren som blir bedre for hver dag. Alle har vi rett til å klage med en tekst på bloggen. Glad vi har hverandre her inne. Klem fra meg 🙂

    8. Heisan Connie. Nei vi har ikke bare gode dager og det er fullstendig lov og si at noen dager er helt elendige. Og både på blogg og på fb er det mange som viser bare frem det beste av seg selv og om at livet er helt perfekt. Sannheten er nok at mange dekker over det og viser frem et glansbilde. Men er jo trist at du føler det slik for du har så mange gode sider og verdier som jeg setter stor pris på av deg,har jo kjent deg i mange år her på bloggen. Men får håpe du får en hyggelig dag med datter og skjem deg bort med litt vårnytt antrekk du. Har ikke hatt så veldig gode dager selv nå og sånn er det nok for mange. Sender deg en god klem og håper at dagen blir nydelig og at dine vonde tanker kommer på avveie.-))

    9. Noen dager er tøffere enn andre..Fint at du hjelper faren din, men tungt å måtte si i fra og ordne slike ting..
      Jeg liker jo å være mye alene (men har jo venninner også mannen når han ikke er på jobb eller trening da), også har jeg jo mange muligheter rett utenfor døra… Håper du kan glede deg over våren og den vakre naturen dere har fremover.. også håper jeg du hadde en fin dag med datter og shopping :)) Vakker hestehov..jeg har ikke sett den enda..bare blåveisen 🙂 Klem <3

    10. Etdiktomdagen: tusen takk,hadde vært hyggelig å tatt en tur til deg,kunne nok gjort det men ting ble slik att jeg ble gåande her hjemme og vente på noe som ikke ble noe av,men jeg fikk en fin dag i dag og min far har fått det mye bedre på heimen for der måtte dei rydde opp i rutinene

    11. Nei, det skal så absolutt ikke bare være solskinnsdager på bloggen! Jeg syns man skal si ting rett ut – jeg er ikke noe flink til deg sjøl, siden noen lesere jeg kjenner ikke ville tålt det. Skjønner så godt åssen du føler det – det er ikke greit med pappan din og så i tillegg ha altfor god tid aleine til å tenke på det! Håper du har fått kosa deg litt idag og at ting ser litt lysere ut nå! Mange gode klemmer <3

    12. Jeg vet alt om problemer som dukker opp på et sykehjem, jeg har hatt mannen min der i fem år, jeg har grått av sorg og frustrasjon mange ganger, har også lagt inn klage på klage, de verste forholdene fikk jeg rettet på etter klage til fylkeslegen. Og…jeg står oppi det helt alene, og det er en ensomhet som kjennes. Vi har ikke felles barn, og det gjør nok det hele enda verre.
      Bra du orket å ta tak i det som var feil, skal sende deg noen tanker innimellom, synes jo jeg kjenner deg litt etter å ha lest bloggen din i flere år 😊 Ønsker deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg