nok en sommerdag

Vi blir godt bortskjemt vi som bor her inne i fjorden,det er nok en varm sommerdag så her sitter jeg i en lett sommertopp og kortebukser,vel skyer det til i skrivande stund,men hallo dagen har vært herlige og varm,no er det kvelden :=)

Dagen har jeg brukt i hagen,det er tid for å rydde etter vinteren

drivhuset er ryddet og kostet,rein duk er lagt på så det er koselig om vi vil slappe av med en kopp kaffe eller te

temperaturen er det ikke noe å si på i drivhuset,og når sola skinner (dette er tatt no som det har skyet til ) blir det 40+ der inne :=)

som dere hvet har jeg mange granium,i vinter gjorde jeg et eksperiment,jeg tok dei fleste ut av pottene og sette dem med bare jordklumpen ned i en isoporkasse,kassen står i et mørkt kjellerom uten vindu og jeg husker ikke å vanne dem,som dere ser spirer dei fleste og har nå fått jord,vann og gjødsel,så har jeg flere inne som har fått litt bedre stell i vinter :=) og dei venter eg litt med å ta ut i drivhuset.

Nå satser jeg på att det ikke blir mer minusgrader i drivhuset for det tåler ikke graniumen

kvitløken jeg sette i drivhuset i høst vokser som bare det

bak fjøsen blomstrer tystbassen

og humla den nyter det

i dag lyktes det meg å få bilde av neslesommerfuglen,dei nyter disse varme dagene vi har

nede ved sjøen har det forvillet seg noen påskeliljer,det er koselig for da får vi noen fargeklatter der før markblomstrane dukker opp

snart skal dei legge egg

jeg har en del glasskuler som pynter mellom blomstene i krukka mine,i dag fikk dei seg et vask siden jeg ryddet og gjorde klart for nye sommerblomster:=)

ellers raket jeg litt og styrte litt i grønnsakshagen,der skal det forandres litt så jeg gjorde litt av det i dag,slike dager er deilige og må bare nytast

24 kommentarer

Siste innlegg