mitt livs opplevelse

God morgen,ute er det skyet og 9,5+ ,jeg skulle lage meg frokost da jeg ser to svarte rygger på fjorden,disse var like utenfor nausta vår,medan den ene hjernecellen jobbet gikk føttene av seg selv,jeg småsprang ned til fjorden :=)

Jeg har drømt om å få oppleve hval,da vi var på Island hadde jeg lyst på hvalsafari,men fikk ikke med gjengen på det :=)

Så står jeg her inne i fjorden og får besøk av en liten flokk,5-6 stk med spekkhoggere,herlighet for noen kjemper,men hvorfor var dei heilt oppe i strandkanten da ? jeg går helt ned til vannflaten og ser noe ligge der,en nice hadde gått seg på land,men den pustet,jeg gikk bort til den,klappet den og plutselig har jeg noen svære dyr rett forran meg,de låg rett mot og fulgte med.Nå ville jo ikke jeg att nice skulle ligge her og dø,så jeg tok av sko og sokker,brettet opp buksene og vasset meg uti til nicen og spekkhoggerne,jeg fikk nicen løs så den greidde å snu seg,spekkhoggerne fulgte med,men så svømmer dei store og nicen tar sats og svømmer ut,så kom en prosjektil det skjedde så fort att jeg ikke rakk å reagere med kamera,spekkhoggeren ville ha nice til middag.

Jeg håper i grunnen att nicen greidde seg,men jeg hvet ikke,det var en gigantisk spekkhogger + to mødre med barn,mulig den største var en hanne .Da nicen var borte forsvant spekkhoggerne lengre ut på fjorden,det var nok nicen på land som lokket dem helt inn til meg :=) og jeg fikk mitt livs største opplevelse og det før frokost hi hi .

nicen som var joget på land

nicen ligger og venter da jeg trakker ut i vannet

her hadde dei forflyttet seg på jakt etter den vesle nicen.

Alt dette skjedde bare 2-5 meter fra føttene mine,jeg kunne vasset ut til knea mine og klappet spekkhoggeren,men den var tross alt på jakt etter mat så det turte jeg ikke hi hi ,denne opplevelsen lever jeg lenge på.Skulle tatt selfie der jeg stod uti vannet ,men spenningen var så stor att jeg glemte det helt :=)

34 kommentarer

Siste innlegg