det kjennes på kroppen

Jeg trodde vi skulle få regn i dag,men jammen kom sola.

Nå er det bare en uke til jeg skal opperere ene foten min,og siden jeg liker å ha grønnsakshage fikk jeg plutselig det travelt,ja for den må jo klargjøres før opperasjonen,etterpå er det ikke mulig.

Nå utvidet min mann inngjerdingen for meg,ikke for att jeg skal ha flere plantekasser,men jeg ville ha mer arbeidsrom og noen av kassene ville jeg flytte.Det var derfor godt vi fikk sol i dag for jeg har jobbet i hele førmiddag,ja det kjennes på kroppen,men sånn er det,jeg skal ha en runde til i dag så er den tunge jobben ferdig for i år

full kasse med kompost og ei tønne som er i ferd med å falle fra hverandre,her er en jobb å ta tak i

alt dere ser på dette bilde er en utvidelse som min mann har gjort for meg :=) jeg trengte litt mer rom for alle kassene mine stod for tett,jeg tømmer koposten og legger det i bunnen av kassene jeg har flyttet

etter noen timer i hagen i førmiddag begynner det å se bra ut :=) kompostkassen er tømt og den fine jorda jeg har i pallekarmene er jord som har blitt til av hageavfall og gressklipp fra i fjor :=)

jeg har satt noen poteter og nå skal jeg ut og så kålrot og gullerøtter :=) i drivhuset har jeg sådd litt av hvert,men det tenkte jeg skulle få være i drivhuset til det blir håndterlige småplanter før vi (mannen min ) planter dem ut i juni ,ja for jeg får nok ikke til å plante med krykker :=)

Nå har jeg samlet aviser,vi har bestilt en kompostkvern og når den kommer vil vi bløtlegge avisene og legge dem der det er gress og mellom plantekassene så legger vi kvisten som vi har kvernet oppå avisene ,er jeg heldige så slipper jeg så masse ugress da :=) har planer om å kjøpe en varmkompostbinge også ,da kan vi ha alle matrester i den + hageavfall,slikt blir det verdens beste jord av :=) jepp jeg storkoser meg

16 kommentarer

Siste innlegg