brennesler

ja nå har jeg jobbet meg gjennom grønnsakshagen og gjort alle bedd klare for en ny sesong i tillegg fikk jeg sådd frø til kålrot,gulrot frø skal jeg så litt senere i kveld ,må bare få noe sand å blande i jorden med først

greit å ha fiberduk over dei første ukene så får frøene et litt bedre klima om natten også.

Da jobben var gjort var klokken masse og det var på tide å planlegge middag,men det er vår og da fristet brenneslene der dei står så grønne og fine nå

det måtte bli brenneslesuppe i dag

en trenger ikke mange inngredienser som dere ser,brennesle,løk,kvitløk,chili,buljong og kokkosmelk :=) en kan godt bruke bare buljong eller en kan bruke fløte eller creme frache ,men jeg hadde kokkosmelk så da ble det den i dag :=)

jeg kjøper chilie og putter dem i fryseboksen slik som dei er,da har jeg alltid tilgjengelig om jeg skulle trenge ,kuttes når dei er frosne og rett i gryten med det

suppen ble smakfull og god,litt salt og pepper etter smak før servering :=)

ha en fin kveld da

23 kommentarer

Siste innlegg