en trist ettermiddag

dagen startet så fint her hos oss i dag,tåken letta og det ble varme og solskinn,jeg var tidlig ute for å se til min nye hagevenn,svartkvit fluesnappen  og den var der den og sang så vakkert

 

og medan jeg var ute så foreviget jeg blomstringen i hagen

epletrærne er i full blomst og det er vakkert

jeg gikk tur,men det ble ikke rundt garden,jeg fant fort ut att det ikke gikk,men jeg besøkte ei granne ,jeg såg utover jordene

det var runden rundt jordene jeg ville gå,men til det har jeg for mye smerte i foten ennå da det er ulendt,men det blir nok en vakker dag :=)

på veien min var det linerla som sang og trallet.

Vel jeg fikk melding med elsdte datter,hun og barna ville ta en tur,det skulle vært en hyggelig tur men det var det ikke,pusen demmers hadde blitt påkjørt og da ville dei begrave den her hos oss,stakkars barna var så lei seg.Da vi hadde bestemt hvor den skulle gravleggast kommer min mann og sier att fuglen min er død,jeg trodde han tulla med meg,men desverre så gjorde han ikke det

pappa fluesnapper hadde krasjet i drivhuset og døde i støyten (

Barna fikk se att også bestemor ble lei seg og vi ble enige i att fuglen skulle få ligge i samme grav som pusen demmers.

Hva som nå skjer i fuglekasser hvet jeg ikke,mest sannsynlig forlater fuglemor eggene sine for hun må jo ha mat ,så denne ettermiddagen ble bare trist.

Heldigvis blir det en litt kosligere dag i morgen,for da kommer yngste datter og bayen på besøk,da kan vi glede oss og ikke være lei :=)

Nå har jeg planer om å leite på nett om det finnes rovfugler til å lime på drivhuset mitt,for jeg ønsker ikke å finne flere døde fugler utenfor,det er den 3 som må bøte med livet i møte med mitt drivhus (

14 kommentarer

Siste innlegg