tang som gjødsel

god morgen,ja i går våknet vi til nok en vakker sommerdag,og jeg ruslet meg en tur bort til grønnsakshagen,og etter en natt med tang som gjødsel ble jeg gledelig overasket,for det ser virkelig ut for att grønnsakene liker det

slik såg bønneplantene ut da jeg plantet dem ut,jeg la et tykt lag tang rundt og var spendt på resultatet

og etter en natt så var dei så rake og fine ,så dette ser virkelig lovande ut,det samme positive resultatet såg jeg under vekstduken til squashen :=)

jeg virkelig storkoser meg der borte i hagen

kompostkverna angrer jeg ikke på att jeg kjøpte,for materialet vi får etter å ha puttet kvist og greiner ned i er så utrolig mykt og godt å gå på,og så dufter det så godt.Vi mangler ennå mange lass før hele grønnsakshagen er dekket,men det blir nok :=)

denne varmen vi har hatt i mai har virkelig fått fart på rhododendronblomstringen,jeg bruker å ha blomstring til juli ,men i år kommer alt på en gang

i går trillet jeg meg nok en tur ned til fjorden ,jeg hentet et lass til med tang,vel jeg gikk uten støttebandasje på foten og resultatet ble en hoven ankel ,og når den hovner oppja da blir den vonde,så da var det bare å ta på støttebandasje og sette seg i solstolen

men jeg klager ikke for jeg har en fin solplass :=)

da kvelden kom og vi hadde spist middag,da var det lav sjø og med støttestrømpe på trillet jeg nok en gang ned til fjorden,det var mye bedre ,god støttestrømpe avlastet masse og med lav sjø ble det enkelt og fort gjort å plukke tang :=) Vel oppe igjen var det bare å la den trillebåra stå for mannen fikk plutselig lyst på en biltur,og denne fruen er rask i vendingane hi hi

turen gikk til Stryn,og jammen ble det ny sommerkjole på meg også :=) jepp vi var innom europris og der kjøpte jeg kjole til 149 kr og jeg tror jammen jeg kommer til å kjøpe en til om dei ikke er utsolgt neste gang jeg tar turen bortover :=)  kjolen skal dere få se ,men først må jeg ta en selfie for jeg har den på meg ,hi hi .

Nå stiger solen så da er det på tide å ha seg ut og åpne døra på drivhuset,kan fort bli vel varmt inne i den :=) ha en fin dag da

12 kommentarer

Siste innlegg