Hellesylt

Denne helgen tok vi årets første bobiltur med overnatting,ikke langt å kjøre,en times tid ,men det er forandring og det er jo det som er deilig :=)

et vakkert sted mellom høge fjell

der er et ærverdig og flott hotell der,men tror ikke det er i drift,det er jo trist,men sånn er det på mindre steder

det renner eller buldrer en mektige foss gjennom sentrum

en kvelstur etter att sola gikk ned,jakke vart en nødvendighet for det var litt vind som kjølte en liten stund,og fossen sente kalde dråper som traff hi hi

utsikta fra bobilen,ferga pendla mellom Hellesylt og Geiranger

dagen i dag tok vi en tur innom Stranda før vi reise heim igjen,mellom Hellesylt og Stranda er en flott utsiktspost og det var mange som stoppet for en rast her,her er hurtigruten på vei inn fjorden

en liten tur innom et lite sted som het Obshaugvik,her var det landbruk og her nede ved fjorden drev dei med laks,et vakkert sted og prestekragene blomstra

da vi nermet oss Horninindal igjen og vi var ved Hornindalbru,stoppet vi og lagde oss middag,denne bruen er kun for folk å spasere over,et fantastisk stykke arbeid som blir tatt vare på,jammen har det vært mange flinke handverkere i årene før vår tid _=)det har vært en deilig helg,godt å kose seg,bare være,våkne til sola og gå rolige kvelsturer når sola går ned,spise ute og lage lettvindte middager ,jeg liker dette enkle livet :=)

Vi fikk testet bilen før langferie i juli,ikke alt var som det skulle være,så vi må nok bestille time for å fikse det som ikke virket ,sånn sett var det greit å ha en kort tur nerme her hjemme  :=) så får vi håpe det er en kurant sak å fikse ikke sant :=)

1. Ja det er lurt å prøve seg på små turer før man skal ha lang tur…Så koselig at du fikk deg en tur..tenkte kanskje det siden det var litt stilt fra deg….Flotte bilder! og ser helt nydelig ut der! ha en god kveld og natt.

2. Toini: ja det er sant,det er noe gale med vannslangene ,så når vi slår på springen endten det er på kjøkkendelen eller bade så renner det bakom kjøkkenskuffene,om der er noe som har frosset søndt i vinter hvet vi ikke ennå,håper vi slipper å skifte alt vannrøropplegg,men vi må få det reparert for vi kunne jo ikke bruke noe vann i bilen og heller ikke toalett siden vi ikke kunne spyle ned,og det går ikke på langtur :=)

3. Nå for tida syns jeg en times “reise” er mer en langt nok..og som du sier bare litt forandring fra hverdagen :)) Og dette så jo ut som et veldig flott sted..og sol og mat i fine omgivelser er deilig påfyll av fine ting en kan glede seg over :)) Best å ha ting i orden før langtur ja.. :))

4. Så fint det hotellet var. Så ut som en nydelig tur. Men synd bilen ikke virka helt som den skulle.
      Fikk beskjed om at bilen min hadde stoppa å virke. Buuuu. Kjedelig med biler som ikke oppfører seg som de skal.

5. Det er nok kjekt å ha hytte på hjul. Det å stoppe i nærområdet må være koselig det. Er vel slett ikkje alle plassane ein ha utforska. Er det i Norge dere skal vere i langferien og?
      13 gr.da eg sto opp halv seks idag. Nesten så eg pusta letta ut. Hehe. Skal visst bli meir normal sommartemp. idag og imorra. Det kan eg like. Eg er ganske tappa for energi etter at temp. har ligge mellom 26-30 gr. i så lang tid.
      Ha en god dag.

6. Helt nydelige bilder. Hellesylt er et vakkert sted. Har aldri vært der. Husker en kollega var på ferie der og hadde tatt masse bilder. Deilig med rolig liv og kose seg. Bilen blir sikkert bra til ferien.

7. annebe: for en helg med en overnatting er det langt nok ja,vi har mange fine små perler i nærheten,så langturen kan vi godt ta når mannen får sommerferie .Ting må være i orden,iallefall når tingen er vann :=) for i går rann vannet så det kom inn i skuffene og det går jo ikke,det var bare å stenge kranen og bruke campingens fasiliteter i helgen

8. BforB: Veldig fint hotell,men den såg ikke ut til å være i bruk.Bilen vår virker som den skal ,men noe var gale med vannet,og en skal jo ha vann i en bobil,så om det hele må skiftast eller bare noe lite får tiden vise,vi må iallefall få det fikset

9. Liv V.: på korte helgeturer er nærområdet godt nok,vi har mange vakre perler her :=) på langtur blir vi i Norge ja,planen er nordover ilag med min søster og hennes mann,så får vi se hvor i Nord vi havner for det er ikke bestemt.13+ her også endel skyer og kald vind,akkurat vinden kunne jeg fint greidd meg uten da :=)

10. Etdiktomdagen: det er sant,mannen ville ikke kjøre langt og inn til Hellesylt tar det en liten time og det var greit .Mulig noe har froset søndt på vannslangen under kjøkkenbenken for der rant vannet på utsiden av røret når vi åpnet kranen,litt av kosen med bobil er jo att vi har alle fasiliteter inni bilen,men nå kunne vi ikke bruke vannet ,så det må ordnes slik att vi får en enklere ferie,som toalett og att en kan skylle ned etter besøket

11. Etdiktomdagen: lykke til med den opperasjonen da,det høres ikke godt ut,en opperasjon er jo en opperasjon.Nå er det snart en måned siden min og ennå er jeg hoven,om det er vanlig hvet jeg ikke ,så nå har jeg støttestrømpe på så det ikke hovner så veldigt opp

12. For noen nydelige bilder av nydelige steder! Det hotellet er jo bare fantastisk flott også <3 Smelt, ble helt betatt av det selv på litt avstand. Håper Bilden er en easy sak å få i orden. Ha en super dag fine du <3

13. ladyaugust: tusen takk :=) ja jeg håper også att det er en enkel sak å fikse ,det er slangene under vannkranen som lekker,og det henger ihop med vannet på badet også,så i helgen kunne vi ikke bruke vasken i bilen ei heller toalettet da vi ikke kunne skylle ned,håper vi slipper å skifte hele sulamitten for da blir det sikkert dyrt,men på langtur er det godt å ha vann som en kan bruke :=)

14. Margrethe: joda vi begynte nå,men noe er ødelagt på vannsystemet inne i bilen,så vi må til caravann butikken og få sjekket hva som er søndt ,så må vi tilbake en annen dag så dei får fikset det,kjedelig men godt å få det ordnet før ferien