litt av hvert

ja i dag var en sånn dag som bød på litt av hvert.Ei venninne maila,hun ville ta en tur,brillene hadde jeg på men leste meldingen feil,så jeg kledde meg og gikk henne i møte,men hun kom ikke ,jeg ser på meldingen igjen,om 1t30 min skulle hun komme ,ja ja jeg hadde kamera med så det gikk greit

blåklokken blomstrer,jeg mener den bruker å komme seint i fellesferien jeg

dei høge fjella våre hadde gjemt seg bak tåken,nordavinden blåste kaldt,jeg hadde på dunjakken men savnet sjerf i halsen

Så ser jeg strandsnipa,men får ikke bilde av henne

men nå hvet jeg hvor hun bor,så jeg har planer om å prøve igjen :=)

linerlen derimot er ikke like skveten,den trallet og sang til meg den

fargane er ennå vakre,men her langs sjøen tørker det inn,dei fleste av sommerblomstene har begynt å tørke inn til brune avsvidde strå,tror aldrig jeg har opplevd det her hos oss før.

Jeg rusler hjem,får hengt ut klesvasken og sett på kaffen,da tikker meldingen inn,om jeg ville gå i møte :=) og jeg gjør jo det.

Etter et par timer med h

yggelig prat og litt strikking går venninna mi hjem,jeg kler meg om og går ut i hagen

mannen hadde lagt igjen en haug med kvist til meg,bare å starte kverna og sende greinene gjennom ,på dette tidspungt hadde tåken løst seg opp og vi fikk blå himmel og solskinn og akkurat passe med varme

det nermer seg,det grønne løvet tørker inn og forsvinner ,dufter skog og er så godt å gå på :=) et lass til nå så tror jeg at det hele har fått et lag med kvist,så kan jeg fylle på mer senere når vi veder

Medan jeg jobber så er det en til som jobber

ja for det er like ved grønnsakshagen att fluesnappene våre bor,og pappa snapper er flink å komme med mat :=)

Jeg observerte att begge var ute i kveld,så jeg lurer på om det er unger i kassen nå.

Når fruen ligger på egg mater mannen henne,når ungene er klekte mater både mor og far dem,men mammaen er litt meer sky så hun er lenge borte før hun dukker opp med mat,pappaen derimot fløy i skytteltrafikk :=) flink kar dette :=)

 

20 kommentarer

Siste innlegg