dette blir vel bra

I dag tok vi en Voldatur,planen var å handle litt kolonial og så ville jeg innom hagesenteret.

Da vi var halveis fikk vi en melding,elsdte datter vår bød på kaffe om vi hadde lyst :=) og det var jo koselig,så etter turen på hagesenteret dro vi på besøk,og der ble vi noen timer før vi takket for oss fikk handlet kolonial og så kjørt hjem igjen :=)

Vel jeg handlet masse fint på hagesentret i dag for dere husker vel dette beddet bak drivhuset som jeg viste dere

ja dette er som dere hvet ikke noe for min kropp å holde fint,så nå skal staudene bort og erstattes av fine busker

en vakker hagehortensia ble med hjem i dag

en laurbærhegg og en eldkvede ble også med hjem disse vakre buskene skal erstatte staudene,alle tre blomstrer og i tillegg er laurbærheggen vintergrønn :=)

men jeg kjøpte en til med hjem,en fremmed for meg men den hadde så vakker farge og en herdighet som passer til langt nord i landet ,da bør den trives hos meg

en vakker busk med røde blader,den blir 2-3 meter høg og full av rosa blomsteri juni juli ,hvor den skal plantes er jeg ikke helt sikker på ennå,men det finner jeg nok en fin plass til :=) den vesle dere ser er en urte,en rosmarin,ikke et krydder jeg bruker noe særlig,men jeg liker busken og duften :=) den skal få bo i en krukke i grønnsakshagen og i drivhuset om vinteren,den kan vist bli bra stor den også .

tror det blir fint eg når jobben er gjort hi hi ,men det blir ikke i morgen .

Da vi kom hjem og hadde spist gikk vi en kvelstur,himmelen viste seg igjen etter noen dager med regn og sola skinte,det måtte vi nyte

da vi gikk her oppdaget mannen noen ringer på vannet

en stakkars sommerfugl,ble vel mat for en fisk tenker eg denne

ha en fin helg videre da folkens

16 kommentarer

Siste innlegg