en innholdsrik søndag

Min søndag startet tidlig,jeg gikk nemlig ut i hagen og begynte på den traudige jobben ,nemlig å fjerne ugress i blomsterbeddet

det kom seg ganske fort og nye busker ble plantet ned,gjennstår en å plante no,men har ikke bestemt hvor den skal være ennå :=) gjennstår litt mer ugress her også,men av den sorten som ikke er tung å fjerne,og om noen lurer så dukket mannen opp også og tok noen tunge spadetak for meg

det tok jo litt tid dette og det ble varmt,så varmt att svetten silte og da dukket flugene opp,det ble så ille att jeg avsluttet og gikk i hus og dusjet.

Det hadde nå blitt midt på dag og vi tok bobilen og kjørte oss en ettermiddagstur,valget i dag falt på Norangsdalen ,Øye og Urke

vi spiste ikke nista vår her for det var opptatt hi hi

utrolig vakkert i Norangsdalen,skyet men varmt men innen dagen var omme fikk vi sol

jeg hadde planer om å rusle forbi naustrekka her,men det fikk jeg ikke

jeg ble rett og slett bombadert av en måse som ikke ville ha meg der,så jeg snudde :=)

nå likte ikke denne karen heller att vi parkerte på kaia her,,han prøvde å avlede oss på en merstillferdig måte enn måsen,her fant vi fort grunnen

noe hadde skjedd

sett noe så nydelig :=) på taket på kaihuset,ikke rart pappaen ville avlede oss

etter å ha ruslet litt og spist niste og drukket kaffe kjørte vi hjemover igjen,masse fint å se over fjellet

her ligger restene av gamle hus under vann,her kan en dykke og oppleve det som en gang var under vann

små stølshus oppunder høge bratte fjell,om dere lurer på størrelsen så er dei omtrent på høgde med min mann :=)

sola dukker opp

og her ligger flere små stølshus vakkert i terrenget

noen som hadde god tid,men det hadde jo vi også

har aldrig opplevd tettere forekomst av myrull,kvitt så langt øyet kunne se

fortsatt godt med snø i høgda,ja nysnø også faktisk

vi slepper forbi trafikken bak oss,nostalgi når en boble kjører forbi,barndomsminner dukker opp da vi også hadde en boble da jeg var jentunge :=)

det ble en fin søndag,og da vi kom hjem kunne vi grille middagen vår ute selv om sola hadde gått bak fjella for varmt det var det i dag :=)

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg