vakkert ute i havgapet hos bloggvenn

denne helgen har vært en drøm,først fylte jeg 55 år så fikk jeg besøk av bloggvenn Toini og hennes mann og i tillegg tok bloggvenn etdiktomdagen turen inn så det ble et lite bloggtreff.Da besøket hadde reist kom elsdte datter med sine barn + en på lån,det gikk i full fart så jeg rakk ikke ta et bilde hi hi,kvelden kom det var jonsokaften ,mannen sa vi kunne ta bobilen og dra på tur og ikke en hvilken som helst tur,vi kunne kjøre til Nerlandsøy og besøke bloggvenn etiktomdagen i Kvalsvik :=) jeg melder med henne og hun tok imot besøk hun.

Vi har møttes noen ganger både her hjemme hos meg,i Volda og vi har gått fjelltur på Runde,men jeg hadde aldrig vært hos henne,og du for en flott plass å bo,regn ja vind ja,men hva så det var så utrolig flott alikavel ,det var midtsommerskveld og vi var varme og go :=)

tåka lå lavt det var grått og litt småyr

bergogdalbane er tanker en får når en kjører over bruene her ute ved havet,bratt opp og bratt ned :=)

vi er fremme ,nå er vi hos Mette,bloggvenn etiktomdagen,dette er den flotte utsikten vi får når vi står der utenfor heimen hennes,det er bare så utrolig vakkert der

Vi blir tatt imot med åpne armer og en god klem,og etter litt forfriskande i glasset rusler vi ned til havnen hvor bålet står klar til å tennes,det småyrer men vi er godt kledde så det gjorde ikke noe

bålet var tent da vi kom ned,men det regnet så det var vått og ikke lett å få fyr på,etter litt venting sette dei opp stigen igjen og helte på parafin,det gjorde susen og snart hadde flammene fått skikkelig tak på materialene

første gang jeg opplever et så stort bål,det var koselig å oppleve den ilag med kjekke Mette ,og når flammene fikk tak så sluttet det å regne /yre

fasinerande

da bålet hadde brent ned og folk beveget seg hjemmover ruslet vi også opp bakkane til Mette,var et lite stykke å gå,men det var mye vakkert å se på den runden også

vakker natur ute ved havet

det mørkner og det begynner å regne igjen men turen er fin uansett

noen steder minnet naturen meg om naturen på Island :=) men her er vi straks hjemme hos Mette

denne hesten var bare så fine :=)

hjemme hos Mette rusler vi en runde i hagen,og se noe så vakkert da,flere slike hjerter var plasert derklare til å fylles med noe,men hva hvet bare Mette hi hi .

Det har vært en lang og begivenhetsrik dag,så da kl paserer midnatt sier vi god natt,vi sover i bobil ute på tunet hos Mette,og ikke husker jeg sist jeg sov så tungt og så godt,det må være havlufta ,så om noen sliter med nattesøvnen anbefaler jeg en tur ut til havet :=)

Hva søndagen bringer kommer i neste innlegg

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg