Veien videre

Da vi kjørte fra Mette i går hadde mannen lyst på en liten rundtur når vi først var der ute ved havet,så istedenfor å kjøre rett hjem var vi først en svipp innom Fosnavåg

her kjørte vi bare en runde før ferden gikk videre til Runde og Gogsøyra  :=)

her ute ved øyene som jeg sier slynger veien seg over vannetog over bruer som den reineste berg og dalbanen

men jammen er det godt å slippe å være avhengig av ferga også da

Runde har masse forskjellige fugler for det er et fuglefjell her,men ikke alle befinner seg i fjellhyllene,noen skarver badet nede i sjøen

noen gravender koste seg mellom steiner tang og tare

og jammen dukket det opp en liten også :=)

fuglefjellet i det fjerne

vi har nådd enden på Runde,det er grønt og frodigt,en må bare snuse inn havduften

et par fiskemåker

jeg legger merke til en vakker grønnfarge som slynger seg mellom stein,jeg må ned og se

det var den vakreste strandblomst jeg kan tenke meg,har sett den en gang før og det var på Island

vi kjører tilbake til parkeringsplassen,der tenkte vi å ta en brødskive og nyte havutsikten

Det er enkelte ting her ute som minner meg mye om nordnorge , som steinane her

og med denne utsikten kunne vi nyte et lite måltid og bare slappe av

denne gråmåken var tam,den spaserte rundt beina på folk slik duene ofte gjør det i byene ,mulig den var vant til å få mat med turister,for turister var der,hjelpes ka folk,dei var iallefall ikke redde for regn og vind

vi kjører hjemover,vi har det ikke travelt,vi slepper forbi alle som kommer bak oss for det er masse fint å se på hjemmveien,store flokker med gås,og mamma og pappagås passer godt på sine små

store båter ligger akret ved land

små landsbyer av naust og rorbuer

ja jeg kan ikke navnet på alle disse småstedene ,men vakkert er det

store vann full av vakre roser

jeg slaår av kamera og vi kjører hjem,en helg full av koselig sosial sammvær :=) da vi kom hjem til dalen her hvor jeg bor tippet storspoven ute på marka,da kom kamera frem igjen

det var en langhelg full av opplevelser :=) og hadde jeg hatt kamera om halsen når jeg var ute i hagen så hadde jeg fått et fint bilde i dag også,for der lekte en liten revunge seg mellom rhododendroane mine,men den skvatt da jeg rundet hjørne og forsvant på en to og tre :=)

13 kommentarer

Siste innlegg