Ålesund

Ja i går lurte yngste jenta vår på om jeg ville være med til Ålesund i dag,hun hadde et par ærend og da var det jo greit med litt pass av lillegull om det ble behov for det :=) klart jeg ville være med

gjøken har tatt fast bolig utenfor heimen vår,den satt der på strengen og tittet på meg da jeg sette meg i bilen,jeg måtte sitte på med mannen i dag når han skulle kjøre hjemmefra litt over 7.Det var bare 6+ ,men himmelen var blå så jeg viste dagen ville bli fin bare sola klatret fjella

I Volda plukker min datter meg opp,vi reiser ikke så tidlig,så først hadde vi en rolig morgen sammen før vi kjørte til Ålesund

Lillegulls sin første tur til byen ,og han var en praktbaby,snakk om sovehjerte da

det var et nydelig vær i Ålesund i dag,jeg var redd jeg hadde for lite kle,men det var ikke mye å være redd for for varmen var der og vinden uteble

koselig å være på tur med disse to :=)

ærenda som skulle gjørast i Ålesund er ferdig ,vi bestemmer oss da for å ta turen til moa kjøpesenter,jeg hadde et par ting jeg ville se om jeg fikk kjøpt meg

sånn kan det gå når jeg skal knipse bilde i fart av noen jugendhus

det var litt kaos,så vi måtte bare kjøre,2 svære cruiseskip til kai var nok litt av grunnen for det var sykt masse folk over alt :=)

vel på moa fikk vi unna et par kjøp før vi gikk og kjøpte middag,den tok jeg ikke bilde av,reinsdyrskaker med viltsaus poteter grønnsaker og tyttebær,det var deilig :=) etterpå gikk vi videre og jeg fikk begge tingene jeg ønsket meg,datteren min fikk kjøpt noe hun hadde tenkt på en stund ,så bar turen hjem igjen,jeg rakk min mann i Volda ,så slapp datteren min å kjøre ho mor helt hjem .

medan vi ventet på fergen satt denne hegren og speidet etter et godt måltid i vannet :=)

det første og viktigste kjøpet mitt i dag ,nye fjellsko med goretex så dei er vanntette,dei gir god støtte for ankelen og enda viktigere (ja for jeg har gode fjellsko fra før) dei hadde en god såle med et godt grep,dei gamle var glatte,så jeg skled så lett på stein,disse nye fra salomon hadde et meget godt grep på underlaget,så nå er jeg snart klar for små turer,så kan jeg øke på etterhvert som ankelen blir bedre :=)

Mitt andre kjøp er en solhatt,pga rosasea som er en betendelse i huden i ansiktet så skal ikke jeg ha så masse sol i ansiktet,da tenkte jeg att en god solhatt var tingen,

:=)

dette var dagens selfier :=) hatten sitter meget godt på og er myk som bomullstoff selv om det er en type stråhatt og den var under hundrelappen :=)

og medan jeg har sittet her og tastet,ja da har gjøken sittet utenfor vinduet og tittet litt i min vei :=)

tittei,begynner å bli klarere bilder av den nå hi hi

13 kommentarer

Siste innlegg