fisketur i kveld

Nå har jeg prøvd fiskestangen mange ganger i år uten å ha fiskelykken med meg,men i dag var det bitevillig fisk på fjorden det måtte utnyttes :=) så etter en deilig fiskemiddag gikk jeg og mannen ned på kaia og prøvde fiskelykken igjen ,mannen som fiska da 🙂

og fisk ,ja det fikk han

medan mannen fiska så oppdaget jeg et yrande liv i støda,disse sølvblanke småfiskane ligger og trykker for å komme unna storfisken,her kunne en virkelig fått spa på føttene hi hi

det ble en makrell til fruen :=)

det ble 4 store fine sei

og det ble en fin bergylte :=) om noen lurer på bergylten så er den utrolig god om en panerer fileane og den skal være fantastisk i fiskesuppe,så denne blir i en fiskesuppe

og fruen hun er meget godt fornøgde med dager,kan jo ikke få bedre mat en dette :=) jeg singelfryser fiskestykkene på brett før jeg putter fisken  poser,da er det lett å ta opp så mange biter som trengs til middag :=) og her er fisken skinn og beinfri,da er det så lett å ta det igjen til en deilige middag .

Morgendagen kommer nok til å bli litt det samme ,jeg prøver fiskelykken ,biter det blir det fisking,biter det ikke ja da får vi heller gå en tur hi hi .

20 kommentarer

Siste innlegg