hva skal en så

ja det er liksom et spørsmål som dukker opp hos meg tidlig på våren,jeg bestemte meg tidlig for å ikke så så mye i år,bare slike ting som passer seg selv når vi er på ferie :=) det er jo ikke bare å kreve eller forvente att min svigermor på 85 skal styre og stelle med alt det jeg vil ha :=) i dag gikk vi en runde hun og jeg,så hun hvet hva hun skal vanne,resten er bare om det blir lang tørke og hun selv vil :=)

Men så var det frøene da,jeg har fått noen planter som jeg slettes ikke har sådd,men dei har sådd seg selv,hvordan aner jeg bare ikke

denne vakre gule løvemunnen sådde seg selv inne i drivhuset,ikke i en potte,den kom opp mellom sprekkene i hellene der inne,jeg plantet dem ut i potte og nå blomstrer dei så fint

tomatplante,den har kommet i blomst nå,men jeg har virkelig ikke sådd tomater i år,men jeg har nå 2 tomatplanter i drivhuset og dei har sådd seg selv,hvordan,nei det aner jeg ikke,disse vil min svigermor vanne til meg,men jammen har jeg noen tomatplanter i grønnsakshagen også,i en liten pallekarm,jeg har iallefall ikke sådd tomatfrø der borte,hmmm hvor kom dei fra da ? jeg hvet ikke meg også der er det nå blomsterknopper,så får vi se om dei overlever for grønnsakshagen slipper svigermor å vanne har jeg sagt.

granium,ja dei har jeg hatt noen år nå,men jeg har aldrig hatt stemorsblomster i samme potte ,men pottene er frodige dei av stemorsblomster

fine er dei,men jeg har ikke sådd noen av disse stemorsblomstene  :=) har dere opplevd å få en frodig hage med vekster dere ikke har sådd selv ?

når jeg nå først var ute med kamera tok jeg bilder av druene mine

det blir vel egentlig bare denne ene klasen med grønne druer,jeg har hatt 4 greiner på druestokkene men beskar dem ned til en grein,det ble så igjengrodd i drivhuset med mange grener

dei blå druene blir det noen klaser på,druene er små men fine til saft :=) men jeg kunne nok tenkt meg druer ute istedenfor i drivhuset for dei tar mye plass om en ikke er der og kniper av hele tiden ,blir nok litt av en buskas når vi kommer hjem fra ferie

det finnes vist litt av hvert her på gården,her har mannen malt en rusten vekt og en boks jeg ikke hvet hva ble brukt til,men det ble en fin fargeklatt i hagen da :=) han må gjerne overaske med flere slike fargerike detaljer .

Her bakes det brød,hadde tenkt å vente til etter ferien,men da jeg gikk i kjelleren og hentet en pose med 4korn ,så var posen full av larver og melmøll,jeg fikk nesten panikk for den posen kjøpte jeg i forige uke.

Da måtte jeg sjekke alle melposene ,heldigvis var det bare i den ene ,men for å være sikker åpnet jeg alle poser og dermed ble det brødbaking  :=) og jeg ringte butikken og gav beskjed så dei har mulighet til å rydde i butikken før dei får et digert problem :=)og det ble dei glade for att jeg sa fra om

16 kommentarer

Siste innlegg