vi fortsetter turen

etter turen opp på torghatten kjører vi videre,vi skal til Vega,det er en øy så her må vi over med ferge

men før vi annkom Vega var vi innom Ylvingen

vi gikk ikke på land her,men siden jeg såg alle episodane av himmelblå så var det jo artig å få se Ylvingen

vi forlater Ylvingen og ferden går videre til Vega,dette var en fergetur på ca 45 minutter

Vega,et øysamfunn vil jeg si for her ute er det mange øyer,holmer og skjær det er litt ulike meninger for det sto litt forskjelligt i heftene vi såg i,men et sted mellom 5000 og 7000 er det,så jeg er ikke helt på bærtur når jeg sier øysamfunn :=) Elsdte sønn til min søster er samboer med ei såt jente som er fra Vega ,og hun har ei nydelig lita datter,til hverdags bor dei i Trondheim ,,men nå var også dei på Vega på ferie,så vi fikk hilse på svigerfamilien til fine snille tantegutten min

resten av familien får jeg ikke legge ut her :=) men vi fikk et par nydelige dager sammen

det var veldig koselig her på Vega,her henger det et skilt på et av husene

skiltet viser ærfugler,for det er her dei bygger små hus til ærfuglane ,samler duna og lager dei mykeste produkter en kan tenke seg.Det var nok litt for dyre ting for min lommebok,men artig å se stedet vi bare har sett på tv tidligere.

Når vi er her er det noen i troppen som har store ambisjoner om å fiske,jepp fersk fisk til middag hadde smakt

det eneste vi fikk var en sjøpølse,og ingen hadde vist lyst på pølse denne dagen :=) sjøpølsa skal være verdens dyreste sjømatprodukt og den prukes mest i pulverform,men kan også tilberedes som den er,noe som slettes ikke fristet oss :=)

vi gir opp fiskingen og jakter heller på skulpturer,ja for det er satt om mange skulpturer langs Helgelandskysten

denne likte jeg ,overflaten var glatt og god å ta på

denne var fin å klatre på for lillemor

når vi kommer hit blir skulpturene glemt for her var det blåbær,masse blåbær og noen få multer,noen setter seg rett ned i lyngen og vi inntar vitaminer for en hel uke

Vega,vakker himmel,flott natur,fine strender,nydelige kvelder og et rikt fugleliv er noe en får oppleve om en tar turen dit,men for oss så går ferden nå videre og da er det ny ferge mot nye eventyr

28 kommentarer

Siste innlegg