Røros

vi ankommer Røros,vi har forlatt Helgelandskysten ,og på Røros ble vi 4 netter,det var så deilig med varme dager etter litt for kjølige kvelder siste par dagene ved Helgelandskysten.

første dagen bare slappet vi av og nøt varmen og roen på campingplassen ,bare en liten rusletur om kvelden før leggetid,det var en vakker solnedgang

det lages vakker keramikk her på Røros og i dette huset må jeg innom hver gang vi besøker byen,det er så masse vakkert her :=)

En av dagene fikk vi oppleve flere flotte fly over hodene på oss

herkules fly,det var mange men en i gangen,jeg lurte på om dei patruljerte for å kontrolere brannene som herjet på Svenske siden ,men det var bare mine tanker

flott kirke,men denne gangen gikk vi ikke inn siden vi var inn i den sist vi besøkte Røros

vi beveget oss ien gate jeg ikke hadde gått før.jeg var trollbundet hadde glidd rett inn i denne tidsepoken eg :=)

på toppen av slagghauene etter gruvedriften

jeg blir mer og mer glad i husene her og i snart alle vinduer hang dei vakreste blondegardiner en kan tenke seg,har sett dem før og ikke fått dem ut av hodet,og nå i kveld etter å ha tenkt både en og flere ganger har jeg bestilt mine egne blondegardiner til stuen vår ,det tar noen uker før vi får dem ,men jeg gleder meg :=) det er ikke forfina princess gardiner ,det er robuste i god gammeldags stil fra cotton garden :=)

å som eg kosa meg med finaste søs og svoger :=) en deilig uke på Røros

16 kommentarer

Siste innlegg