hver vår vei

Etter besøket ved aukrustsenteret reiser vi hver vår vei min søster og jeg,dei skulle hjem og vi skulle gå fjelltur i Rondane,første tur blir det lengste strekket i bil,men på et punkt må vi parkere og gå ,og det sier jeg ,det var en opplevelse

utsikten var fantastisk,fjell dekket med reinsdyrmose er et vakkert skue,og her oppe skal en kunne se utover 7 prestegjeld

veien slynet seg bratt oppover det siste stykket,det var mange svinger,nå lurte mannen på om bobilen greidde jobben,jeg holdt nesten pusten,det var stillheten som rådet et øyeblikk,men vi kom oss opp :=)

tåka kom sigande da vi var ute og gikk,et øyeblikk trodde jeg vi fikk torevær,men det ble med skodda som kom og gikk

vi gikk på grusvei

og vi gikk i steinur

og selv om selve spaserturen ikke var sånn kjempelang så var den kjempekrevande,for vinden var så kraftig att jeg lurte på om den greidde å løfte meg opp og ta meg med :=) men den gjorde ikke det,men måtte holde meg fast det er sant

åja det var en superfin tur men jammen var det også godt å komme ned fra fjellet igjen også:=)

vel nede skinner solen igjen og vi finner oss en plass å campe for natten

vi villcamper ilag med flere,vi er 4 i bobil og en hel gruppe med ca 10 telt ,det var en fin avslutning på en vakker dag

vakre Rondane nasjonale turistvei

 

10 kommentarer

Siste innlegg