fin og vonde dag i dag

Fin dag da vi fikk blå himmel og solskinn,den startet kalde med bare 8+ ute,men da solen stod opp ble det varmt og deilig så kortebuksene ble tatt frem :=)

Så dukker ei venninne opp og idet jeg heller i kaffen dukker ei venninne til opp,det ble en trivelig førmiddag ute i solen.Men ,ja for det er et men,det gjorde vondt,vi sitter og prater da jeg spretter opp og kaster strikketøyet og vrenger av meg overdelen,det gjorde vondt,veldig vondt jeg tar meg i nakken og der drar jeg ut brodden,en veps hadde funnet det for godt å lande i kragen min og der stakk den gitt,og det gjør fortsatt vondt.

Vi har besøk fra Asker i heimen,og da mine gjester hadde dratt gikk jeg en etasje opp og snakket med damene der før vi gikk en lang tur sammen,svigermor snudde etter en stund medan jeg og søskenbarnet til min mann fortsatte et stykke til :=) da vi kommer hjem ville jeg en tur bort i grønnsakshagen og hente et par gulrøtter til middag,og himmel hva skjer ?

litt gress fra et par gulrøtter er langt på utsiden av pallekarmen med gulrøtter i og der var en hel sverm med veps,jeg fikk bilder av noen men med stikket i nakken så holdt jeg meg på avstand og da min mann kom fra jobb måtte han bort og underøken dette,tror jammen dei hadde lagt egg eller noe slikt under dette gresset,mulig planen er å bygge bol der,men det må vi prøve å forhindre,dvs min mann må prøve å forhinde det :=)

Tok noen bilder når jeg først var der borte med kamera

en karm full av gulrøtter ( som mannen skal få gleden av å hente )

fortsatt mange squash som kommer,både gule og grønne

en grønn fikk bli med meg inn igjen ,fasong ingen hindring :=)

jeg har grønnkål til jul :=)

hva er dette ?

ser en under det grønne så ser en,det er sellerirot,tok opp en i dag men den var sørgelig liten,håper den vokser masse dei neste ukene ,for den skal være høsteklar i slutten av september

kålroten vokser seg fin,ja dette var noe av det som nå er i grønnsakshagen

jeg tok med inn noen rabarbra,det er andre avling som kommer,da ble det lun rabarbragrøt etter middagen i dag

to epleslag i hagen og dei ser fine ut i år :=)

masse godt i vente,men det må få vokse noen uker til :=)

Da vi hadde spist middag fikk vi ennå mer koselig besøk,minstejenta vår og mannen dukket opp med lillegullet :=) ja jeg kan ikke klage på dagen i dag,den har vært sosial og hyggelig om en ser bort ifra vepsestikket da

 

32 kommentarer

Siste innlegg