en uke,et vakkert eventyr

Jeg sitter her alene,vi har tatt farvel med min halvsøster fra statene og hennes datter,en uke ,en herlige uke .min søster og niese kom den lange veien for å ta del i vår yngste datters vikingbryllup og det var så utrolig kjekt,en uke er korte tid,men vi har brukt dagene godt og fått mange fine opplevelser sammen og vi har knyttet tettere bånd .

vi fikk beskjed om å komme ned til vannet,her står vi og venter 3 søstre og den skjønne niesen vår ,det er hun i rødt datteren til søstra vår ,så høres hornet

vi ser alle utover vannet

og der kommer dei,svigersønnen vår ,en stolt høvding fremst i baugen på den flotte vikingbåten

brudgommen kommer på land med forloveren bak seg og hilser på han som foretar sermonien

og da datteren vår kom rundt hjørnet med hånden sin godt plantet i sin fars hånd falt det noen tårer,det var så vakkert,og aldrig har jeg sett ei så strålande vakker brud før

vikingbryllup,en annderledes velsignelse,en velsignelse for kjærligheten,fruktbarheten og det gode i mennesket,det var rørende og en stor opplevelse

et gripande øyeblikk da ringene ble satt på fingeren og dei gav sine løfter til hverandre

vi går i følge opp til til teltet som er festlokalet for dagen her fortsetter sermonien for vielsen er ennå ikke ferdig utført

ritualene fortsetter inne,ja jeg husker ikke alt som ble lest opp for det var ikke lite,men brudeparet ble tatt for seg en i gangen og dei måtte drikke for å markere ,tror jeg :=) det ble iallefall drukket for det som ble sagt

endelig kunne dei erklere seg som rette ektefolk :=)

 

stolt mamma

og rammen rundt det hele kunne ikke blitt vakrere

den skjønne firkløveren min :=) 4 flotte nydelige barn som jeg elsker over alt på jord

vel dette var en smakebit på vikingbryllupet,et lite innlegg på litt av innholde skal dere få i morgen :=)

 

#elisabethogrune

 

30 kommentarer

Siste innlegg