Vikingbryllup

god morgen.Ja dette var et annerledes bryllup,men det var stort,det var utrolig kjekt og det er et minne for livet.

hjemme hos meg ble det baket kaker til bryllupet,og denne finne niesen min hun kunne å dekorere kaker :=)

vel ,medan ting skjedde etter selve velsignelsen av brudeparet koste middagen seg på grillen,helgrillet gris stod på menyen i tillegg til  mye annet som tradisjonelt er å finne på et koldtbord og maten smakte skikkelig godt

musikale innslag,det var mye tromme ,men tromming på en helt spesiell måte,en form for joiking men ikke slik som samene joiker,dette ble noe eget som er i vikingmiljøet og jeg elsket det :=) det gjorde ene nevøen min også,han som har lys pels over skuldrane han gled rett inn i rytmen så en skulle nesten tro han var en av dem :=) en opplevelse

ingen ringere enn folket bortafor nordavinden ledet hele festen,to fantastisk flinke personer,aldrig før har jeg smilt og ledd så mye på en dag,nesten så jeg en stund lurte på om smilet hadde hengt seg opp :=) googler dere FOLKET BORTAFOR NORDAVINDEN  ja da får dere en smakebit av det vi fikk høre :=)

jeg skrev en form for joik,det er helt feil   for musikken og låten var mer en intens og mediterande rytme som kunne bringe deg til en annen tidshistorie om du lukket øynene og lot deg rive med

og denne lille sjarmøren ,ja han var en tålmodige og snill gutt gjennom mamma og pappas store dag :=)

det klargjøres til midgardsblot,den som ville kunne komme fram og sende sin velsignelse ,rope det ut eller sende det i stillhet,mange tok skrittet og ble med

mine to søstre tredde frem og det var rørande ,det var stort for disse to har ikke sett hverandre på 37 år,en hyllest til fremtiden,familien,kjærligheten og brudeparet

som jeg sa underholdt folket bortafor nordavinden og i enhver vikinbryllup burde det være et eventyr,vi fikk et eventyr  et eventyr om odin og tor ,denne karen her var unik,han må være VERDENS beste eventyrforteller,han var unik og jeg lo til krampen tok meg i magemusklane

og som dere alle hvet er ikke tor med hammeren en rolig mann,nei han buldrer over landet med skikkelige tordenskrall og det gjorde han i eventyret også :=)

bruda koste seg,hun var lykkelig

en fornøgde brudgom

bålet var tent og siden det var litt kjøligt så var det godt å nyte både bålvarme og musikken fra disse flotte karane

musikken fortsatte langt ut i dei seine nattetimer

når en er vikingbrud så sitter en på bakken selv i en vakker brudekjole og pølse på spidd smaker helt fortreffelig :=) ja selv for bruden

en stemning som bare må opplevast

jeg takker dette flotte paret for en uforglemmelig dag og natt ,en dag jeg aldrig kommer til å glemme :=)

#elisabethogrune

 

 

34 kommentarer

Siste innlegg