Sopp

I går var det en passe varm dag hos oss og siden det var en god uke siden jeg hadde vært i skogen ,ja så ble det en liten sopptur på meg på førmiddagen :=)

jeg gikk meg rett på et par store fine steinsopp,den største hadde market tatt innbo i,men den minste var fin og fikk bli med i kurven

soppen vokser den for hver dag så jeg kom over mange store eksemplarer,dette er nok en steinsopp,men den fikk stå i fred

svartbrun rørsopp,en 3 stjernes matsopp som fikk bli med i kurven,denne var det mye av nå

vorterøyksopp,1 stjeres matsopp så lenge den er kvit innvendig ,men jeg lar dem stå trenger ikke plukke alt heller :=)

det ble noen fine rørsopper med hjem

og det ble en gryte full av sprøstekt sopp til middag,jepp løyvde jo noe så jeg har til i dag også :=)

24 kommentarer

Siste innlegg