Det skal vist ikke være lett

Nå sitter jeg her tørt og fint inne i gostolen,jeg har vært på busstur i dag kan en trygt si :=) været har vært tørt og fint,regnet kom først no når jeg var hjemme igjen.

Her inne hvor jeg bor har vi kun en skulebuss,den har jeg benyttet for å gjøre ærender i Ørsta/Volda,nå i dette skuleåret har noen bestemt att bussen skal snu på Bjørke,det betyr att jeg får meg en lang morgentur ja for jeg må gå litt over 2 kilometer nå for å nå bussen kl 8.10,så skal den en liten tur innom Grodås med noen skuleunger før den plukker opp noen andre barn som skal til Austefjord,ja det gjelder å gjøre det komplisert,jeg hadde planer om et hårklipp og det er bare i Ørsta det er dropin,så jeg fulgte bussen til Ørsta jeg :=) etter hårklippet tok jeg buss tilbake til Volda hvor jeg fikk unna alle julegavene som skal til Trøndelag :=)jepp vi har tenkt oss en tur til helgen og da tar jeg gavene med :=)

jeg fikk handlet litt mat og jeg fikk meg en enkel lunch på cafe før jeg gikk til bussen som kjører hjem kl 14 .

Bussjåføren er grei han og kjørte meg helt inn til Leira ,ja for ruta hans er over når skulebarna er leverte,masse god trim i dag med andre ord ..

Greit for meg,men for dei gamle som ikke greier å gå den lange veien finnes det ingen tilbud,synes det er dårlig distriktspolitikk jeg ,for dei vil ha oss på bygda,dei vil ha åpen kulturlandskap og dei vil att vi skal bruke kolektivtransport,bare att dei glemmer en ting og det er å tilrettelegge her på bygda så vi faktisk kan imøtekomme alle disse ønskene.

Da jeg kom hjem var jeg en tur i grønnsakshagen

en squash var i ferd med å vokse over kanten

agurken jeg kjøpte i dag er av normal lengde,så dere ser hvor lang squashen var :=)

og i drivhuset modnes tomatene som har kommet av seg selv,ja ingen har sådd dem i år,må være et par frø som har ligget i jorden fra i fjor ,men det er jo hyggelig det da :=)

Nå skal jeg bare kose meg resten av kvelden,strikke og bare slappe av :=)

24 kommentarer
    1. Flotte grønnsaker. Ser godt ut….men busstilbudet er ikke flott synes jeg. Ikke alle orker å gå langt og alle kjører ikke bil…så kan blitt innestengt. Ser jo bare her nå det blir lagt om på noen ruter….skrik og hyl i avisa….enda det er sentralt og ikke kan sammenligne med der du bor.

    2. Det er ikke enkelt nei. Dette å bo i distrikts-Norge. Nå skal ikke jeg klage. I tillegg til skulebussen tre ganger om dagen, har vi en buss som kjører til Trondheim om morgenen, og retur om kvelden. Men uten bil hadde ikke hverdagen min gått opp.
      Men du fikk unna mye i dag. Koselig med en tur til trøndelagen :). Kos deg med strikkinga i kveld.

    3. Ja det er ikke mye kollektivt tilbud her heller…og det er synd..for det gjør jo at vi må kjøre mer bil…Ikke sant Connie…man kan kjøre bil….hihihi…Håper du fikk en god dag og fikk gjort alt du skulle…ha en god kveld!

    4. Du fikk litt trim for å nå bussen i dag ja. Det er litt kjipt når det ikke er bussruter som alltid passer, men samtidig er det kanskje vanskelig å finne ut når bussene bør kjøre. Vi har buss og bane (inn til sentrum bare foreløpig), men bussen går bare to ganger i timen i rushtiden, ellers en… Ofte bruker jeg bilen i stede for det er mye mer effektivt, spesielt om jeg ikke skal til sentrum. For bussbytte tar tid, og det orker jeg ikke.
      Masse deilige grønnsaker hos deg, og den squashen var kjempestor, så den har nok hatt det godt 🙂

    5. Toini: noen kan kjøre bil ja,men det begynner å bli mange 80+ hos oss som ikke kan kjøre bil,og dei er alle for friske til å kunne drømme om en plass på heimen,så dei blir ganske fastlåste hjemme da.
      Jepp jeg fikk gjort alt det jeg hadde planlagt

    6. margarites: jeg fikk trim ja.Nå er det kun en skulebuss som kommer inn hit,skulle vi fått en buss utenom den burde det vært en som kommer bortover til butikkane åpner,tar jeg skulebussen er jeg i sentrum 45 min før butikkane åpner,jo bortsett fra kolonialen da

    7. Synes dere skal klage til buss selskapet ! Underskriftskampanje og lokalavise…ikke la dem få gjøre dette mot dere sånn uten videre. Den jobben kan du ta ! Søs

    8. Den squashen var lang ja! Og sikkert god! Nei ikke enkelt med buss, vi bor og to km inn i en dal, og det er lite busser utenom skolebuss, ingen i helgene. Men så er det og få som tar bussen, bare de gamle, som det dessverre blir færre og færre av. Og da blir det vel hverken lønnsomt eller miljøvennlig, å kjøre buss inn og ut hos oss helt uten mennesker. Her har de løst det med å ha buss noen dager i uken, så får de ha “handledag” på samme dag de som tar buss 🙂

    9. Det er det samme som her det…………….. “Grisgrente strøk” heter det visst 😀 hehehe men det er trasig for de som ikke kan fote seg godt lenger………….
      Ja du får gode grønnsaker hos deg fremover ser jeg 🙂
      Ønsker deg en fin onsdag!

    10. Anonym: hva hjelper det når det helst er bare jeg som tar bussen,noen tror bussen står og venter til den dagen dei trenger den ,men den gjør jo ikke det,det har vært forsøkt en slik kampanje tidligere uten hell,jeg får smigre med sjåføren så kjører han meg hjem :=)

    11. Uff, høres ikkje greit ut med bussrutene hos deg. Her er det bra, både med ringbussen i bygda og rutene til Førde. En kampanje og skriving i avisene trur eg hadde hjelpt. Det viser seg gang etter gang.
      Hørte i radioen i går at de som skal ta seg over fjellovergangene må ha på vinterdekk. Er vel meldt samme været fortsatt i fleire daga, så det hørest tryggast ut.
      Så heldig at du hadde klar julegavene. Eg har hatt en avtale med barn og barnebarn noen år nå. Noe så kjedelig som en sum penger til kver, så ordna de sjøl til seg og til oldebarna. Det stoppa opp for meg, smak og behag, ka kver enkelt trenger o.s.v. Dette fungerer bra, og en lettelse for meg.
      Kolossale regnbyger her og. Melde utrygt for torden kver dag, så vi kan vel kalle det torebyger. .

    12. Liv V.: nei bussen er ikke lett hos oss,men det er stort sett eg som bruker den utenom skuleelevane,flere som trenger den snart men det tenker dei ikke på ennå,så når dagen kommer kan det være for sent for dem ja .Ja ja ,jeg kommer meg heldigvis til den i år også :=) Spurte mannen om han ikke ville legge på vinterdekk og så kunne vi ta personbilen i helga,men han vil vist prøve seg med bobilen og den har ikke vinterdekk,så vi får se da om han ombestemmer seg i morgen :=)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg