Nå er det slutt

i dag tok jeg med meg soppkurven,jeg sa att jeg skulle gi ris eller ros når jeg hadde smakt soppsoyaen min :=) og den får ros,skikkelig ros for den var kjempegod,dermed gikk jeg i skogen for å hente mere sopp i dag

er så godt å gå der i skogen,eneste lyder jeg hører er fuglekvitter

og sopp det fant jeg ,2 kilo sopp,mest traktkantareller men også noen kremler,og piggsopp,men nå er det slutt,jeg sier meg godt fornøgde med høstens soppsesong :=) for jeg tror jeg har plukket nokså reint i skogen hi hi ,kan sikker finne litt til en lunch om jeg vil ,men jeg tenker det er bra i år ,så nå ligger soppen i salt og slik skal den ligge til neste fredag :=)

Så er det grønnsakshagen min,for jeg hadde ikke høstet alt der heller,dermed tok jeg med en balje og gikk ut

noen fine bladbeter som vi brukte i salaten vi hadde i kveld ,og joda det er litt mere av dem der ute

så hadde jeg bladpersille og det var rikelig å ta av,vasken på kjøkkenet ble overfylt .

Jeg plukket av alle blad og kastet stilkene så lagde jeg persillepesto av alt sammen

det ble en hel liter med pesto,det er mye det :=) men googla eg og fant ut att andre hadde fryst ned pesto med godt resultat

ei hadde fylt pestoen i en pose og klappet den flat,da var det enkelt å bryte seg av en bit når hun ville ha litt pesto :=) så jeg prøver jeg :=)

pestoen var iallefall god,og jeg liker jo å utnytte alt jeg dyrker i grønnsakshagen :=)

medan jeg styra med sopplukking og matlaging jobbet mannen i litt luftigere omgivelser

ja for en stein hadde løsna på låvetaket og da må det fiksast før vinteren kommer ,ja jeg hadde aldrig beveget meg opp der det er iallefall sikkert :=)

Vi fikk foresten besøk i hagen i dag av en litt spesiell fugl,en svartrost som ikke bare var svart

ser dere den har kvite fjær bak på stjerten :=) desverre fikk jeg ikke et bedre bilda ,den satt bak noen greiner ,men fikk no med det kvite partiet da :=)

Nå verker hver knokkel i denne kroppen så da tenker jeg att gostolen får bli resten av kvelden

20 kommentarer

Siste innlegg