vraket

i dag var ikke dagen for å bake,jeg skulle gått en tur istedenfor.

Jeg tenkte i dag att jeg kunne begynne litt på julebaksten,kakevafler eller tørrvafler det fristet,men det var lettere sagt enn gjort,første vaffel limte seg så fast att jernet måtte slås av så jeg kunne reingjere den litt,så var det å prøve igjen ,godt med smør på jernet først,det gikk men ble ikke helt som jeg tenkte for disse vaflen ville gjerne gå i stykker når jeg tok dem ut av jernet,sukk men fikk da noen

så ville jeg prøve noe som het korianderkaker,legges med skje på platen og det passer meg fint,men hjelpes kor dei brendte seg,og uansett hvordan jeg stekte dem så ble hele baksten mat for kompostbingen.

Det var her jeg skulle stanset,men jeg gjorde jo ikke det,ny deig ble laget,konfektkaker,har laget dem hvert år i 30 år ,men hva skjer også disse ville bli brent

jada dei ser ok ut men det er bare tull ,for under er dei svarte som bek og ble mat for komposten ( dei 2 siste bretta tok jeg ut tidligere dei ble lyse og fine men litt brent under dei også,skal alikavel se om dei kan brukast.

Hvorfor er jeg så uheldige i dag da ,baker jeg for tidlig ? steker jeg for lenge ? eller lagde jeg for små kaker ,jeg hvet ikke for så uheldige har jeg ikke vært før.

Ja ja ,heimen er rydda og vasket ,jeg har luftet og fått ut brennelukta ,gikk ut med alle dei brente kakene og det var da jeg såg det ,heldigvis noe lite å glede seg over i dag også :=)

jeg plantet den ut for flere år siden og den kommer igjen år etter år :=) en liten glede i hverdagen :=) nå skal jeg ikke gjøre noe som helst for det var ikke dagen min i dag

17 kommentarer

Siste innlegg