bobiltur

da besøket vårt reiste hjem på lørdag så pakket vi bobilen og kjørte avgårde,siste del av pinsa skulle tilbringes på Lom

over Strynefjellet,mørke skyer men fin temperatur

fortsatt var det is på vannet det oppe på fjellet,men det tiner fort nå ,noe som gir kraftige fossefall

vel fremme på Lom,sola skinner og vi camper i hyttehagen til svoger og svigerinne

det er kveld så kvelden går til hygge og prat,men mandags morgen gjør vi oss i stand til en tur,en spasertur og det er slik her att en kan gå tur fra hytta uten å måtte kjøre bil først

finaste gjeng å gå tur ilag med :=) svigerinne,svigermor,mann og svoger ,turen startet litt nedover forbi graskledde jorder

vi går forbi fortidsminner,tror dette var et kvernhus

det er slutt på dei flate stiene og det går oppover,ganske jamn stigning,det går greit det ,og svigermor som har en anstendig alder nå kommer etter sakte men sikkert

etter langt og lenge tok vi kaffepause,det gjorde godt å få kvile beina litt ,og kaffen smakte godt,etterpå gikk vi et stykke til,men ikke så veldig langt før svigerinna mi tok sin mor med og snudde,det var langt nok for den elsdte,vi andre fortsatte,for svoger ville vise oss den vakre utsikten utover Lom

plutselig oppdager jeg en sopp med skrukkete hatt,og det dukket opp flere,ja rett mange slike fant jeg,aldrig sett dem før i virkeligheten,men et navn dukket opp i hode mitt for jeg har leste mange soppbøker ,morkel :=) så googler jeg navnet morkel og ser att dette er en sandmorkel,den er giftige da ,men fin på bilde og morsomt å se en ny art jeg ikke har sett før,veien er lang,noen steder brattere enn andre,mine tanker går til svigermor,det var godt dei snudde for den siste biten hadde vært for stri for henne

vi går gjennom furuskog,det er varmt,det dufter sommer,elsker denne typen tur

så var vi fremme skikkelig fin utsikt,med Lom i enden her :=) turen fortsatte for dem som ville det,og en kunne gå rett opp og komme til snaufjellet,men vi ble enige om att det kunne vi ta igjen en gang svigerinne var med på hele turen,så snur vi ,tar en litt annen rute hjem så får jeg se høglansfeene ,dei beiter der fork går,men i dag slapp vi å gå gjennom der dei gikk og det var jeg glad for

fine er dei ja,men horna er svære også da

og oksene er jo enorme,snille og fredelige ja,men dyr er dyr og disse er svære,så helt frivillig går jeg ikke inn til dem om jeg ikke må

sjekk dei skjønne kalvane da :=)

må ta med et bilde til,for som kalver minner disse om små bamser ikke sant :=)

så er turen over,det var en deilig dag og en utrolig fin tur :=) og turen vår var på snart 12 000 skritt fant jeg ut ,bra tur det da :=)

pinsehelgen er over og vi reiser hjem,nedover svingane når vi har kjørt over Strynefjellet igjen ,kortebuksene er på det er varmt,men stopper på fjellet og fyller drivstoff mellom Stryn og Grodås,brrrr hvor ble varmen av,det hadde regnet litt her og det var kjøligt,var bare å ta på langbukser og kofta,vi var hjemme hi hi ,men vi hadde en nydelig fin pinse

5 kommentarer

Siste innlegg