tur til Melhus

fredag ettermiddag tok vi bobilen og kjrte mot Melhus,det hadde vrt sn/slaps over Strynefjellet s vi valgte kjre Stranda,Molde helt ok det,men liker bedre fjellovergangane da.Det regnet hele...

vi kjrer hjemover

etter turen i Rondane gr ferden videre hjemover vi stopper et par ganger og strekker p beina,men ellers foregr dagen med kjre langt ,kvelden kom og vi campet,jeg var ikke helt klar for k...

fjelltur i Rondane

etter en god natt og en deilig frokost kjrer vi videre ,s finner vi et egnet sted stoppe,ute sepser det ned,men etter en pause der lyer det og vi gr ut,mher bestemte vi oss for ta p fjel...

hver vr vei

Etter besket ved aukrustsenteret reiser vi hver vr vei min sster og jeg,dei skulle hjem og vi skulle g fjelltur i Rondane,frste tur blir det lengste strekket i bil,men p et punkt m vi parker...

Alvdal

jeg kjrer videre,vi har den siste dagen ilag med min sster og svoger,det er tid for reise hver vr vei,vemodigt men vi fikk 2 fine uker sammen da :=) siste opplevelsen sammen hadde vi i Alvdal,...

Rros

vi ankommer Rros,vi har forlatt Helgelandskysten ,og p Rros ble vi 4 netter,det var s deilig med varme dager etter litt for kjlige kvelder siste par dagene ved Helgelandskysten. frste dage...

vi forlater Mosjen og reiser videre

ja reisen fortsetter den det var s vakkert med grnne marker innrammet med nydelig rosalilla geitrams vi skulle ikke s langt,for vi skulle mte noen p Steinkjer,vi fant campingplassen og s...

Mosjen

Sist vi kjrte til NordNorge paserte vi Mosjen uten stans,men n brukte vi mange timer der og det var en opplevelse,for makan til by :=)tror ikke jeg trenger skrive s mye for bildene sier alt men...

veien videre

vi reiser videre ,vi reiser gjennom Sandnesjen og vi besker Petter Dass museet,et koselig og vakkert sted museet ligger p som vi tok en lang stopp ved mange vakre hus ligger vakkert til,desve...

vi fortsetter turen

etter turen opp p torghatten kjrer vi videre,vi skal til Vega,det er en y s her m vi over med ferge men fr vi annkom Vega var vi innom Ylvingen vi gikk ikke p land her,men siden jeg s...

torghatten

et av mlene vre p Helgelandskysten var torghatten,lite viste jeg hva det var,ikke hadde jeg trodd vi skulle f g gjennom fjellet,men vi fikk det :=) vi var p feil sted for f hele fjellet p...

veien videre

vi kjrer videre ,det er varmt s vi stopper for lufte oss og der kom vi over et stt lite hus :=) ostehuset dere ser vel att huset likner p en ost :=) vi gikk inn,det var et mini ysteri&n...

sommerferie

god morgen,her nermer sommerferien seg slutten,vi har opplevd masse,ikke hatt den store temperaturen som sr i landet men varmt nok nr jeg tenker litt tilbake :=) det var deilig varmt nr turen...

en koselig helg

fredag ble jeg litt overasket da mannen plutselig ville p tur,jeg var ikke forberedt men er rask hive meg rundt :=) vi har det meste vi trenger i bobilen s mye mtte ikke pakkes,og s kjrte vi...

et lite visitt

vi har vrt p tur ,2 netter i bobilen,beskt snn og familie p Melhus,er litt r i hodet etter ha vrt p reis i dag i 10 timer,vi stopper masse og det var sykt varmt,s her skal jeg finne seng...

Veien videre

Da vi kjrte fra Mette i gr hadde mannen lyst p en liten rundtur nr vi frst var der ute ved havet,s istedenfor kjre rett hjem var vi frst en svipp innom Fosnavg her kjrte vi bare en r...

en innholdsrik sndag

Min sndag startet tidlig,jeg gikk nemlig ut i hagen og begynte p den traudige jobben ,nemlig fjerne ugress i blomsterbeddet det kom seg ganske fort og nye busker ble plantet ned,gjennstr en...

friskmeldt

vi har vrt i Stryn,turen gikk med bobil og vi hadde et ml med turen,nemlig et hp om friskmelde bobilen caravann i Stryn ,fantastisk service ,vi hadde ikke bestilt time men jammen tok han op...

Hellesylt

Denne helgen tok vi rets frste bobiltur med overnatting,ikke langt kjre,en times tid ,men det er forandring og det er jo det som er deilig :=) et vakkert sted mellom hge fjell der er ...

rets frste bobiltur

Vi er heldige ,for vi bor nr s mange fine turml ,s vi kan ta dagsturer med bobilen,og i dag ble det rets aller frste :=) Det regnet og vi bestemte att en tur kunne vre hyggelig alikavel,vel ...

Billing

God morgen.Sndag reiste vi fra Dnnfoss veien gikk hjemover men vi stoppet p Billing,vi ville ha en fjelltur fr vi reiste helt hjem og valget falt p Billingen som ligger i Sjk komune ,det tilh...

Dnnfoss

da vi kom over gamle Strynefjellet kjrte vi videre til Sjk komune og havnet p Dnnfoss en spesiell og vakker campingplass som ligger fint i terrenget mellom vakre furutrr campingplassen ligg...

en tur over gamle strynefjellet

helgen hadde et vakkert vr,varmt og solskinn,og siden bobilen ikke er i bruk nr frosten legger seg p veien,s nyter vi helgene n nr det er s flott ute. Denne lrdagen kjrte vi over gamle st...

Sndagens tur

Vi vket til en fin dag i Valldalen,og diskuterte litt hva vi skulle finne p ,valget falt p Tafjord,s vi gjorde oss klare og kjrte videre innover til Tafjord,der fortsatte vi opp til Zakariasda...

Bispen

God morgen.Ja da var hverdagen her etter en fantastisk helg,vi tok bobilen og reiste p tur og som dere n hvet bor vi slik til att vi har mange flotte omrder ganske nerme oss :)) Vi kjrte til H...

Sndagstur i nrmiljet

God morgen.I dag er det 14 + ute,skyet og vtt men det regner ikke i skrivende stund. I gr fant vi ut att en biltur p ettermiddagen hadde vrt hyggelig,s jeg fant frem mat og drikke og fylte de...

videre inn i dalen

Vi kjrte videre i gr,og reisen vr gikk til Kjenndalsbreen ,det var magisk ) bilder forteller litt,men en m nesten oppleve denne dalen,kjenne p alt det fantastiske for att en skal kunne skjnne...

mange opplevelser

God morgen.Ute er det tke og det smregner,men det er 10.8+ og vindstille,s vi klager ikke ) Vi har hatt noen fantastisk flotte sommerdager allerede og i gr var det den beste ) vi hadde solskin...

Vi kjrer videre

ja etter en nydelig fjelltur kjrte vi videre. Vi kjrer til Hoddevik,ferieparadiset for alle surfere,selv surfere fra Australia finner veien hit,for her er det ikke skumle haier og maneter i ...

13,3+ og bobiltur

god morgen.ja i dag er det skyet hos oss og 13,3+ det har sikkert regnet litt,men veien er stort sett trr ut,s mye regn er det ikke snakk om. I helgen hadde vi vr frste overnatting i bobilen,v...

bobiltur

Ja i dag ble det en herlige tur med bobilen,bare det reie opp en seng i bilen,fylle kjleskap med mat og kjre avgrde uten en plan for rute,bare ta det p sparket,det er noe med det . No ...

hjemme igjen

ja s har vi vrt p tur igjen,denne gangen beskte vi mine foreldre i Mly ,en koselig helg for vi overnattet der ogs med nydelig vr og temperaturer over 20+ m helgen bli bra ) Jeg v...

sndag

Det er sndagsmorgen og vi vkner til en fantastisk fin dag,hvor ofte kan en sitte ute i teskjorte og spise frokost i midten av september ? vel det kunne vi p sndag,det ble dermed en lang og...

en fargerik helg

Hjemme igjen etter en fantastisk flott bobiltur og det har virkelig vrt en fargerik helg ) Turen gikk til Stryn og der valgte vi ta turen over gamle strynefjell som i dag kun er en nasjonal tur...

siste bit fra helgens tur )

Det er sndag og vi m tenke p veien hjem,men vi starter med en god frokost fr vi pakker og kjrer . Turen gr via Frde ,vi hadde egentlig planer om rusle en tur i Frde,men siden det bare va...

reisen videre

vi kjrer videre og forlater ya vi har vrt p vi vil f med oss det meste og sviger inn p en vei vi var nyskjerrige p,en koselig liten plass med sm kvite hus vi kommer til veis ende ...

Bakenfor fjella - en nydelig bobiltur

Da jeg var 6 r gammel kom jeg til Mly hvor jeg vokste opp,nr en bor der ser en fjell n en skuer utover sjen men jeg har aldrig vrt der ute . Fredag sette vi oss derimot i bobilen og reisen ...

en deilig helg

Vi tok bobilen og dro p tur i helgen,vi var lei regnet og hpte p finne litt sol )) Vi kjrte til Grods og videre til Stranda,over fjellet og ferge fra Stranda til Linge s var vi i Valldal ...

turen videre

Etter en lang frokost p sndag takket vi for oss og kjrte videre,det var skyet men opplett ute s dagen var fin.Vi kjrte videre til Mly,Raudberg og Kvalheim fr vi endte opp p Krkenesfyr . ...

bobiltur

god morgen ,veldig tregt nett her i dag ,men jeg gjr et forsk )) Lrdag dro vi p rets frste bobiltur med overnatting ) det regnet da vi kjrte og mannen var snn passe forngde ikke viste vi ...

tke og litt regn

ja det var akkurat det vi vknet til,det var ikke mye trivelig ute  nei,men vi spiste frokost og lagde niste,s tok vi bobilen og dro p tur ) vi kjrte ikke langt hjemmefra fr vi kom til tk...